Szarpany kurczak w 20 minut (pulled chicken)

Szarpaną wieprzowinę chciałam zrobić od dawna- to wciąż przede mną, jednak gdy natknęłam się na wenezuelskiego kurczaka z kukurydzianymi bułkami postanowiłam zrobić go zrobić i wyszło przepysznie. Przyprawiłam po swojemu, tak, jak podpowiadały mi kubki smakowe i muszę to zapisać dla Was i dla siebie. Wykonanie jest w Thermomixie, bo tylko tak go robiłam.

Składniki:
  • 40g cebuli
  • 5 ząbków czosnku
  • czubata łyżeczka koncentratu pomidorowego lub 120g pomidora pokrojonego na pół
  • czubata łyżeczka słodkiej papryki
  • łyżeczka papryki wędzonej
  • 2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 550g filetu z piersi kurczaka pokrojonego w kostkę
  • 80g mocnego alkoholu typu whisky, pigwówka itp. (u mnie to ostatnie)
Wykonanie w Thermomixie:
  1. Do naczynia miksującego włożyć cebulę, czosnek, przyprawy i oliwę posiekać 3s/obr. 5. Dusić 4 min/120 stopni/obr.1
  2. Dodać pokrojonego kurczaka oraz alkohol. Dusić BEZ MIARKI 18 min/100 stopni/obr. wsteczne 1
  3. Założyć miarkę poszarpać za pomocą obrotów 5s/ obroty wsteczne 4. Gotowe!
Takiego kurczaka najczęściej używamy do tortilli lub pit, ale jest równie pyszny po prostu na kanapkach. A wyobrażam sobie, że taka kanapka z sałatą, pomidorem, szarpanym kurczakiem, zajadana w pracy może wzbudzić kulinarną zazdrość koleżanek i kolegów ;)




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty