Domowa pyszna wędlina na kanapki. Palce lizać!


W sklepie, którym robie zakupy na stoisku mięsno-serowo-rybnym pracuje nieprzyjemna, bardzo powolna pani. Stałam w kolejce 20 minut, mimo, że przede mną były tylko 2 osoby... Miałam więc czas, aby porządnie się zastanowić jaką wędline wybrać. Nie wybrałam żadnej, bo wiem, że w kazdej z nich jest co najmniej 30% wody wstrzykiwanej podczas produkcji... stwierdziłam, że sama zrobię lepszą i tańszą wędlinę. Udało się, jest przepyszna :) Kilogram kosztował mnie 13zł, czy to nie wspaniałe? :) Następnym razem zrobię drobiową, będzie zdrowiej.

Składniki:

  • 1 kg szynki wieprzowej (łopatka i karkówka też będą OK)

  • przyprawy (mniej więcej po łyżeczce): sól, świeżo mielony pieprz, papryka w płatkach (suszona), harissa marokańska (lub mieszanka chilli, mięty i jakiegoś zioła), przyprawa bałkańska (mieszanka czerwonej i zielonej papryki, gorczycy, pasternaku, kminku i soli)

  • sos sojowy- 3 łyżki (uwielbiam, więc dodałam)

  • olej - 3 łyżki


Przyprawy dokładnie mieszamy z sosem i olejem. Mięso myjemy, wkładamy do głębokiej miski i nacieramy dokładnie marynatą z każdej strony. Przykrywamy folią aluminiową i odkładamy do lodówki na 24 godziny - to bardzo ważne! Mięso musi dokładnie przejść smakiem marynaty, w przeciwnym razie będzie przyprawione tylko na zewnętrzynych częściach.

Po 24 godzinach wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni na ok. 40- 50 minut. Zależało mi, aby mięso było soczyste, więc po tym czasie wyłączyłam piekarnik, ale pozostawiłam w nim mięso jeszcze na 1,5 godziny. Efekt jest nieziemski! Sami zobaczcie!

domowa wędlina przepis

A tak wyglądały moje kanapki :))) Mniaaaam!!!!!!!!!! Zjadłam 4!!

domowa wędlina przepis

Podziękowania dla mojej przyszłej Teściowej za pyszną sałatę z działeczki :)

Sos, który utworzył się po pieczeniu wlałam do woreczków na lód i zamroziłam- użyję tego później przy przyprawianiu zup i sosów :) Genialne!! :)

Komentarze

  1. jestem pod wrażeniem Andzia twoich kulinarnych zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Martuś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. piec w foli aluminiowej czy bez? proszę o odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  4. w folii ugotujesz mięso, a bez niej przypieczesz- więc dla mnie bez ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super blog czekam na dalsza aktywnosc i jeżeli chcesz znaleźć prawa jazdy kat b
    odsylam na okazika :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietny blog czekam na dalsza aktywnosc i jeżeli szukasz urządzenie do manicure i pedicure
    odsylam na okazika :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny blog oczekuje dalszej aktywnosci i jeżeli chcesz znaleźć sukienki bez plecow
    odsylam na okazika :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super artykul oczekuje dalszej aktywnosci i jeżeli chcesz znaleźć lasting performance de max factor
    odsylam na okazika :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietny artykul czekam na dalsza aktywnosc i jeżeli chcesz znaleźć garnki henkelman ze stali chirurgicznej
    zapraszam na okazika :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Swietny blog oczekuje dalszej aktywnosci i jeżeli szukasz lakier do manicure hybrydowego
    odsylam na okazika :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super artykul oczekuje dalszej aktywnosci i jeżeli szukasz permanentny makijaż brwi
    odsylam na okazika :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Swietny blog oczekuje dalszej aktywnosci i jeżeli szukasz wymiana opon na zimowe
    odsylam na okazika :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super blog czekam na dalsza aktywnosc i jeżeli chcesz znaleźć kurs na starszego sternika motorowodnego
    zapraszam na okazika :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super artykul oczekuje dalszej aktywnosci i jeżeli szukasz cena kursu kat a
    zapraszam na okazika :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. ~Złośnica w Gałczyńskiego ;-)7 stycznia 2015 03:53

    Przez cały czas pieczesz szynkę w otwartym naczyniu? :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. te, złośnica ;) tak, piekę bez przykrycia, ale można też spróbować w rękawie do pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty