Kurczak z warzywami na ostro


Postanowiłam nie wydawać pieniędzy na jedzenie, dopóki nie wyczyszczę lodówki do ostatniego artykułu :)
Zrealizowałam plan dnia wczorajszego. Co znalazłam w lodówce i szafkach:


  • ostatnie torebki ryżu jaśnimowego

  • jedną mrożoną całą pierś kurczaka

  • mrożoną pokrojoną w kostkę cukinię

  • mrożoną fasolkę szparagową

  • białą cebulę

  • 3 ząbki czosnku

  • bardzo ostrą pastę węgierską

  • koncentrat pomidorowy

  • śmietankę 30%

  • przyprawy: sól, pieprz, harissę marokańską, paprykę słodką i zioła (prowansalskie i tymianek)



Co z tym zrobiłam? Ryż ugotowałam na sypko. Kurczaka pokroiłam w kostkę i zrumieniłam na patelni. Dodałam pokrojoną w piórka lub krążki cebulę oraz posiekane 3 ząbki czosnku. Nie starałam się go zbyt mocno posiekać, chciałam czuć w daniu jego teksturę. Dodałam warzywa i smażyłam razem aż trochę odparują. Dodałam 3 kopiaste łyżki koncentratu, 1-2 łyżki pasty węgierskiej, wymieszałam, przyprawiłam i dodałam ok. 2 szklanek wody. Gotowałam całość około 10 minut w między czasie dodając odrobinę śmietanki 30%, żeby nieco złagodzić smak. Na przygotowanie dania poświęciłam około 25 minut, kosztowało ok. 12-13zł, a zjadły 2 osoby i zostało jeszcze na dzisiaj :) Wyszło pysznie!

kurczak z warzywami na ostro przepis

kurczak z warzywami na ostro przepis

Komentarze

Popularne posty