Kaszi maki, czyli jeszcze lepsza wersja sushi! :)

Kochani! Byłam ostatnio na warsztatach kulinarnych w Warszawie. Relację i zdjęcia możecie obejrzeć tutaj. Polecam wszystkim, bo to naprawdę świetna zabawa :))) Jest duuużo wina i przepysznego jedzenia ;) Poza tym wspaniali ludzie i naprawdę zdolni kucharze. To, co mnie w nich urzekło to przede wszystkim pasja do wykonywanego zawodu. Widać było, że jeden ma fioła na punkcie wołowiny, drugi na punkcie ryb. Pierwszą rzeczą jaką robiliśmy było właśnie kaszi :) Potrawa jest polecana dla wszystkich grup krwi. Zobacz filmik jak zrobić takie sushi :)

https://www.youtube.com/watch?v=S7gkPAYy3Ho

Potrzebujemy:

  • glony nori w arkuszach

  • marchewka

  • por

  • majonez, serek sourage lub philadephia

  • wasabi

  • sos sojowy

  • świeże chilli

  • świeży imbir

  • sok z połowy cytryny

  • kasza mazurska drobna

  • ocet ryżowy, cukier do smaku (niekonieczne)

  • łosoś wędzony


Kaszę wsypujemy do wrzątku i gotujemy, do momentu, aż się lekko rozgotuje. Doprawiamy ją solą, cukrem i octem. Mieszamy i odstawiamy, by smaki się połączyły. Marchewkę i pora drobno siekamy w zapałkę. Na macie do sushi układamy płat wodorostów nori i na 3/4 powierzchni układamy kaszę, lekko ją dociskając, by stworzyć warstwę grubości ok. 1 cm. Przy nakładaniu kaszy warto zwilżyć dłonie, by ta się do nich nie kleiła. Następnie układamy np. majonez na to pokrojony por i marchewkę, kawałki ryby można tez położyć kiełki lucerny i sałatę. Komponujemy kolejne roladki wg gustu (np. z paluszkami surimi, rzepą, awokado, itd.) Przy pomocy maty zawijamy ciasną roladkę, uważając, by była ścisła i by nie naruszyć delikatnego arkusza wodorostów. Końcówkę płatu przed ostatecznym zrolowaniem warto tez odrobinę zwilżyć, by lepiej się kleiła. Kiedy roladka jest gotowa tniemy ją na plastry grubości 1,5 cm i podajemy z sosem sojowym. Ja zrobiłam dziś troszkę inny sos do sushi.

Posiekałam połówkę oczyszczonej z pestek papryczki chilli (dokładnie czuszki), posiekałam plasterek imbiru, wycisnęłam połówkę cytryny i wymieszałam z sosem sojowym. Pycha!

kaszi maki sushi z kaszą

kaszi przepis

Wstawiam powyższe zdjęcie, bo to moja kompozycja ;) Jutro być może zrobie też spring rolle widoczne na zdjęciu.

kaszi przepis

Na warszatatach zrobiłam tez carpaccio z buraków z kozim serem, oto one:

carpaccio z buraków z kozim serem przepis

Komentarze

  1. [...] przyrządziłam sobie sushi z wędzonym pstrągiem, ogórkiem i porem. Jak zrobić sushi zobaczycie w tej notce o kaszi maki. Różnicą jest oczywiście ryż do sushi zamiast kaszy. Wypróbowałam ryż do sushi [...]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty