Coq au vin, czyli kurczak w winie


Wiem, wiem... mialam ten przepis dodać już dawno, ale tak zajęłam się gotowaniem, że zapomniałam zrobic zdjęcie! Było przepysznie :) Sos wykorzystam do innych przepisów.


Składniki:



  • kurczak podzielony na części (udka, skrzydełka, piersi)

  • 150g bekonu w plasterkach - nie dodałam

  • 2 cebule

  • 2 ząbki czosnku

  • 200g małych pieczarek- dodałam suszone leśne grzyby

  • 1/2 szklanki białego wina

  • 2 szklanki wody

  • 300 ml kremówki

  • 1 pęczek natki pietruszki

  • 1 łyzka masła (najlepiej sklarowanego)

  • 2 łyzki oliwy

  • sól

  • pieprz

  • zioła prowansalskie




 



Części kurczaka solimy i
pieprzymy. Zostawiamy w lodówce na minimum 1 godz. Następnie obsmażamy
je na maśle z oliwą. Mięso przekładamy do garnka o grubym dnie, a następnie posiekaną
cebulę i czosnek. Wszystko dodajemy do mięsa. Następnie
zalewamy winem i gotujemy do chwili, aż wino się zredukuje (zmniejszy objętość). Dolewamy
wodę i gotujemy ok. 20 minut. dodajemy grzyby i gotujemy, aż mięso i
grzyby będą miękkie. Następnie wyjmujemy mięso z garnka, dodajemy drobno
posiekaną natkę, zioła, doprawiamy solą i pieprzem. Wlewamy także
śmietankę  i gotujemy ok. 10 minut, aż sos zgęstnieje. Dodajemy mięso  i
gotujemy na małym ogniu do chwili, aż sos osiągnie odpowiadającą nam
gęstość. Do sosu dodałam też świezy szpinak, bo miałam garść w lodówce. Podałam z ziemniakami i marynowanymi buraczkami.



coq au vin przepis


Źródło: mojamalakuchnia.blogspot.com

Komentarze

  1. jedyna osoba, która zamiast pieczarek dodaje grzyby leśne. Duży plus za to, normalnie wszystkie "kucharki" walnęłyby tam z kilogram pieczarek od razu, bo "mąż by się nie najadł":P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty