Babka ziemniaczana – pyszna i delikatna

Na prośbę Moniki zrobiłam dzisiaj babkę, ale przyznam szczerze, że jeszcze nigdy mi taka dobra nie wyszła :) Po raz pierwszy nie dodałam mąki i to był strzał w dziesiątkę! Dzięki temu była delikatna, a nie zbita jak... nie powiem co :) Przygotowałam tylko jedną porcję, bo mąż zażyczył sobie coś innego (kiełbasa pieczona z ziemniakami), ale wyszła super, naprawdę :)

Składniki:

  • 5 małych ziemniaków

  • 1 jajko

  • 1 ząbek czosnku lub 2 małe

  • sól, pieprz

  • zioła prowansalskie


 

Obrane i umyte ziemniaki starłam na najmniejszych oczkach tarki, dodałam jajko, szczyptę soli i pieprzu oraz rozgnieciony czosnek. Wymieszałam i wylałam do małej foremki. Piekłam w 180 stopniach przez około 30 minut, gdy się zrumieniła i lekko urosła zmniejszyłam do 150 stopni i piekłam jeszcze 10-15 minut, by doszła i ścięła się w środku. I tyle! Cudowna babka gotowa :) Nic tylko jeść i popijać mlekiem :) Smacznego Ruda!

 
babka ziemniaczana delikatna i pysznababka ziemniaczana bez mąki

babka ziemniaczana


Edit 10.03.2013:  Babkę możecie też zrobić z różnymi dodatkami, np.

Na patelni podsmażcie kilka kawałków mrożonego szpinaku i garść kurek lub innych grzybów. Dodajcie to do reszty masy i będzie jeszcze pyszniej :)

babka ziemniaczana z kurkami

babka ziemniaczana z kurkami

Komentarze

Popularne posty