Fasolka w pikantnym sosie z frankfurterkami

8 maja 2012 byłam na spotkaniu w Tajemnicy Poliszynela, na którym rozmawialiśmy o wegetarianizmie z okazji Tygodnia Wegetarianizmu, który skończył się w niedzielę. Dyskusja z Weganami i Wegetarianami oraz dietetyczką Dorotą Jesiołowską zainspirowała mnie do włączenia w dietę warzyw strączkowych. Na wczorajszych zakupach nabyłam dwie garści fasoli drobnej (koszt ok. 2-3zł). Po konsultacji z mężem wygrała fasolka po a`la bretońsku a jutro zupa fasolowa. Obie potrawy na ostro.

Składniki:

  • garść fasoli drobnej

  • dwie łyżeczki przecieru pomidorowego

  • jedna cebula

  • po pół papryki żółtej, zielonej i czerwonej

  • 4 frankfurterki lub pętko innej kiełbasy

  • odrobina wody

  • pieprz

  • sól

  • chilli

  • zioła prowansalskie


Wykonanie:

Fasolę moczę przez noc, zmieniam wodę i gotuję do miękkości. Kiełbaski kroję w krążki o grubości 0.5 cm i rumienię na patelni bez dodatku tłuszczu, bo wytopi się on z mięsa. Cebulę kroję w krążki, papryki w paski i smażę razem z kiełbaskami. Dodaję ugotowaną i odcedzoną fasolę oraz 2 łyżeczki przecieru pomidorowego. Podlewam 1/4 szklanki przegotowanej wody i doprawiam solą, pieprzem, ziołami i chilli. Podaję z chlebem. Smacznego!

 

fasolka po bretońsku

fasolka w sosie

Komentarze

  1. Dla mnie bomba :-)mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. powiem wam, że nie lubiłem fasoli, aż do tego czasu, przepis rewelka! Kiełbaska od Henryka Kani, polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi smacznie ;) a frankfurterki Kania też ma dobre?

    OdpowiedzUsuń
  4. No ja czasami je kupuję i nie narzekam ani na skład, ani na smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj chyba muszę się odezwać do Pana Kani w sprawie tej kryptoreklamy na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ona jest taka zrobiona na "sucho" ?

    OdpowiedzUsuń
  7. na sucho nie, ale w sosie nie pływa ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty