Konfitura z rabarbaru z anyżem, wanilią i cynamonem


rabarbar konfitura, anyż, wanilia


To mój pierwszy raz. Nigdy wcześniej nie robiłam przetworów w żadnej postaci. Momen! Robiłam, ale to była totalna klapa... Jednak


trochę o tym czytałam, słuchałam i rozmawiałam, więc teraz się udało (przede wszystkim dobrze zawekować). Przedstawiam bardzo szybki i prosty sposób na zatrzymanie rabarbaru w słoiku.



Składniki:

  • 3-4 łodygi rabarbaru

  • 3 łyżki wody

  • 1/3 szklanki cukru trzcinowego

  • pół gwiazdki anyżu Kamis

  • 1/3 laski wanilii Kamis

  • maluteńka szczypta cynamonu Kamis



 





Rabarbar obieram z włókien, kroję na plastry grubości centymetra, wrzucam do rondla. Dodaję cukier i wodę. Anyż miażdżę i rozcieram w moździerzu. Wanilię przekrawam na pół i ostrzem noża wyjmuję ziarenka. Anyż, wanilię i szczyptę cynamonu dodaję do rabarbaru i podgrzewam na średnim ogniu. Gdy rabarbar zmięknie rozgniatam go tłuczkiem do ziemniaków, aby powstała papka. Gotuję jeszcze kilka minut do zgęstnienia i przelewam do wyparzonego słoika z czystą i suchą nakrętką. Voila! Smacznego!



 





 

Komentarze

Popularne posty