Kotlety mielone z sosem pieczarkowym


Została mi godzina do przybycia męża, a nadal nie miałam pomysłu na obiad. O męża trzeba dbać, więc musiałam coś wymyśleć. Zazwyczaj odbywa się to tak samo: otwieram lodówkę i zamrażarkę, jeśli nic tam nie znajduję to zaglądam do szafki, tam zawsze coś jest. Tym razem się udało, bo miałam zamrożone kotelty mielone zrobionę przez moją kochaną Teściową :-)
Jak ja robię kotlety mielone możecie zobaczyć tutaj: http://nienazarty.blog.pl/prawdziwy-pyszny-i-soczysty-hamburger,15515746,n

Dziś opiszę jak zrobiłam sos.

Składniki:

  • 1 marchewka

  • pół cebuli

  • dwie garści pokrojonych pieczarek (w talarki)

  • 1 pietruszka (korzeń)

  • szczypta majeranku

  • sól, pieprz

  • 2 łyzki śmietany

  • łyżeczka mąki

  • łyżeczka oleju



Rozgrzewam garnek i wlewam olej. Na olej wrzucam startą marchewkę, pokrojone pieczarki i pietruszkę. Podsmażam chwilę, to pozwoli wydobyć mocniejszy smak z warzyw. Zalewam wodą pół centymetra ponad poziom warzyw. Gdy się zagotuje wkładam kotlety. Duszę około 30 minut. Wyjmuję mięso i przyprawiam sos solą i pieprzem. Do kubka wkładam 2 łyżki śmietany, łyżeczkę mąki, sczyptę soli i mieszam. Do tego dolewam trochę gorącego sosu i ponownie mieszam. Taką miksturę wlewam do garnka z sosem i zagotowuję. Dodaję ponownie kotlety i gotuję jeszcze ok. 10n minut, by sos zgęstniał. Mieszam od czasu do czasu. Kotlety podaję z kaszą gryczaną i kiszonym ogórkiem :-) Smacznego!



kotlety mielone z sosem pieczarkowym



kotlety z pieczarkami



 



 

Komentarze

Popularne posty