Pierogi z kaszą gryczaną i kurkami


Kolejny z serii tanich obiadków. Podliczyłam koszty produktów i wyszło mi ok. 3 zł za 4 porcje obiadu. Wyszło tylko tyle ponieważ kurki mam zawekowane od mojej Kochanej Babci. Kurki można oczywiście zastąpić grzybami suszonymi lub innymi świeżymi grzybami. Dla tych co nie mają grzybów proponuję twaróg, ewentualnie fetę lub pieczarki. Pierogi są czasochłonne, ale odwdzięczają się pysznym smakiem. Zastanawiałam się dziś nad fenomenem pierogów... Uwielbiam je i nie potrafię się powstrzymać przed zjedzeniem kosmicznej ilości (dzisiaj zjadłam 20!!!!). Chodzi chyba o to, że farsz jest otoczony cieniutką warstwą ciasta, dlatego trzeba zadbać o jedno i drugie: farsz, aby był naprawdę smaczny i ciasto- musi być bardzo cienkie (najtrudniejsze). Działamy!

Składniki na ciasto:

  • 3 szklanki mąki pszennej

  • 1 żółtko

  • ok. 2/3 szklanki gorącej wody

  • szczypta soli

  • 50 ml oleju



Farsz:



  • torebka ugotowanej na sypko kaszy gryczanej

  • dwie garści posiekanych kurek

  • 1 mała cebula pokrojona w kostkę

  • zioła, np. tymianek

  • sól

  • świeżo mielony pieprz

  • 1 jajko

  • odrobina oleju do smażenia



 



Składniki na ciasto mieszamy i wyrabiamy kilka minut. Ciasto powinno być elastyczne, by łatwo się wyrabiało.



Kurki podsmażamy na oleju z cebulą, przyprawiamy i mieszamy z kaszą. Do ostudzonego farszu dodajemy jajko.



Ciasto dzielimy na 2-4 części (ciasto, które czeka na swoją kolej zawijamy w folię, by nie wyschło) i wałkujemy bardzo cienko nie podsypując zbytnio mąką, by nie było problemów przy sklejaniu. Wycinamy szklanką kółka i nakładamy po łyżeczce farszu na każde, zlepiając brzegi. Rozpoczynamy od środka do jednego, a później drugiego brzegu, by w pierogu nie zbierało się powietrze, które podczas gotowania może rozkleić pieroga ;)



No i tak lepimy, lepimy i lepimy.... Gotowe wrzucamy do wrzącej osolonej wody. Gotujemy na średnim ogniu kilka minut po ponownym zagotowaniu wody. W między czasie możemy przygotować zeszkloną cebulkę do polania pierogów.



Matka mojej przyjaciółki robiła pierogi z ziemniakami, a do tego sos śmietanowy: zeszklona cebulka, podsmażony boczek + śmietana. Tutaj też ten sos mógłby pasować.



 



Smacznego!



Pierogi



Pierogi z kaszą gryczaną, pierogi z kurkami



pierogi z kaszą, pierogi z grzybami



pierogi z kaszą, pierogi z kurkami, pierogi smażone



pierogi z kaszą gryczaną, pierogi z kurkami

Komentarze

  1. Nie jadłam jeszcze pierogów z kaszą gryczana, a wyglądaja bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, zawsze to mniej kalorii niż z mięsem, choć to moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wspanialy, prosty przepis, znany mi od dawna, ale wciaz cudowny, dzieki za przypomnienie, powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  4. wspanialy przepis, dziekuje za przypomnienie, powodzenia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty