Sałatka z cieciorki- pyszna, prosta i szybka

Masakra, dlaczego ja nigdy wcześniej nie spróbowałam cieciorki?! Coś cudownego... Wygląda jak groszek ptysiowy, ma konstystencję fasoli i smak orzecha- czy to nie za dużo jak na jedną małą cieciorkę?! :-) A tak poważnie to słuchajcie: nigdy wcześniej nie jadłam i polecam wszystkim, którzy też jej jeszcze nie próbowali. Będę ją kupować częściej, choćby po to, by robić tą sałatkę, bo jest genialna! O zaletach ciecierzycy (to to samo co cieciorka) pisałam już na Facebooku, dlatego teraz przystępuję do zdradzenia przepisu:

Składniki:

  • puszka cieciorki

  • 2 małe pomidory

  • garść pokrojonych oliwek (dodałam, bo mam całą wielką puszkę, ale jeśli nie macie to możecie zastąpić czymś innym lub po prostu pominąć)

  • 3 plastry cebuli

  • liść sałaty lodowej (można pominąć, ja dodałam tylko dla koloru)


Dressing:

  • 1 łyżka oliwy

  • 1 łyżka octu balsamicznego

  • 1,5 łyżki soku z cytryny

  • 1 ząbek czosnku

  • sól

  • pieprz

  • odrobina chilli


W misce łączę składniki dressingu. Cieciorkę odlewam, płuczę i dobrze odsączam. Pomidora kroję w kostkę, plastry cebuli również, ale w bardzo drobną kostkę. Sałatę rwę i dodaję razem z resztą z składników do dressingu. Delikatnie, ale dokładnie mieszam. Podaję do tego grzankę skropioną oliwą i delektuję się smakiem... Przepyszna, idę po drugą porcję!

sałatka z ciecierzycy

sałatka z cieciorki

pikantna sałatka z cieciorki

Komentarze

  1. Bardzo lubię wszelkiego typu sałatki, a szczególnie te z cieciorką. Proponuję zrobić tę sałatkę z olejem GoldenDrop. Tylko olej i zioła prowansalskie. Zbliża się sezon truskawkowy. Proponuję spróbować truskawek polanych olejem Goldendrop. Olej ten o niepowtarzalnym aromacie masła idealnie komponuje się z owocami czy warzywami. Proponuję go wypróbować a gwarantuję, że już nie będziecie w swoich kuchniach stosować żadnego innego. Więcej o oleju Goldendrop na stronie: http://www.goldendrop.pl/60082503190

    OdpowiedzUsuń
  2. ale reklama czego? Bo nie rozumiem...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty