Pieczone szparagi zawijane w boczek

Uwielbiam zielone szparagi. Są proste w przyrządzeniu, nie wymagają długiej obróbki termicznej, a potrawy z nimi w roli głównej są po prostu rewelacyjne :)

Widząc w Internecie przepisy na szparagi w szynce parmeńskiej ciekła mi ślinka :) Nie miałam szynki parmeńskiej, ale miałam boczek. Zrobiłam więc na wczorajszą kolację dla siebie i męża szparagi zawijane w boczku.

 

Oto przepis:

  • pęczek zielonych szparagów

  • troszkę oliwy

  • chilli

  • sól

  • kilka plastrów boczku

  • ewentualnie zioła


Szparagi myję, odcinam około 3 cm zdrewniałych końcówek. Układam po 3 sztuki szparagów i zawijam w plaster boczku. Zwinięte układam na papierze do pieczenia, skrapiam oliwą, posypuję chilli i solą. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na ok. 7-8 minut, a po ok. 5 minutach włączam termoobieg, by boczek się zrumienił.

Podaję z grzankami, ale myślę, że pasowały by też do tego pieczone młode ziemniaczki.

Mąż zachwycony i ja też :)

Szapargi zawijane w boczek

Komentarze

Popularne posty