Akcja: czyszczenie zapasów

Jak już zapowiedziałam na Facebooku, biorę się za czyszczenie zapasów w szafce z suchymi produktami. Jest tego trochę, co widać na zdjęciu poniżej. Przyznam szczerze, że nie spodziewałam się, że AŻ tyle! Mój Mąż także był w szoku jak mu to pokazałam ;)

Lista produktów z szafki jest długa, a postanowienie następujące: gotuję tylko z tego co w niej mam z możliwością dokupienia drobnych produktów jak np. jogurt, mleko, warzywa itp. i ewentualnie raz w tygodniu jakaś ryba lub kawałek chudego mięsa.

Codziennie postaram się umieścić tutaj przepis z tych produktów. Pokażę Wam, że wystarczy odrobina kreatywności i inspiracji, by wykorzystać to, co mamy i nie wydawać kolejnych pieniędzy na nowe produkty.

Zapraszam wszystkich do wspólnego gotowania. Zróbcie zdjęcie zawartości swoich szafek i wrzućcie na tablicę fanpejdża bloga NieNaŻarty i bawmy się razem :) Jeśli brak Wam inspiracji postaram się pomóc każdemu, o ile nie macie zbyt wiele zupek chińskich, "pomysłów na obiad" i tego typu chemii ;)

akcja: czyszczenie zapasów

Na zdjęciu powyżej widzicie:

1. Makaron:

  • lasagne

  • cannelloni

  • żytni rurka

  • żytni krótka wstążka

  • grande lumaconi (do nadziewania)

  • spaghetti

  • farfalle

  • ryżowy


2. Kasza:

  • gryczana

  • kuskus

  • jaglana

  • jęczmienna


3. Produkty zbożowe:

  • płatki owsiane

  • kasza manna

  • płatki ryżowe błyskawiczne

  • mąka pełnoziarnista z 3 zbóż (pszenna, żytnia, orkiszowa)

  • otręby żytnie

  • ryż biały

  • ryż brązowy (okrągły)

  • błonnik owsiany


4. Strączkowe:

  • kostka sojowa

  • fasola drobna

  • soczewica


5. Do zawijania

  • papier ryżowy

  • algi sushi nori


6. Do wypieków i nie tylko (na słodko)

  • biszkopty

  • cukier puder

  • kakao

  • wiórki kokosowe

  • proszek do pieczenia

  • cukier wanilinowy

  • mak

  • kisiel wiśniowy

  • lukrecja


7. Produkty instant

  • sos serowy

  • tempura

  • ciasto do pizzy


8. Puszki i słoiki

  • kukurydza w puszce

  • pomidory całe w puszce

  • papryczki peperoni


9. Octy, sosy

  • ocet winny

  • ocet jabłkowy

  • ocet ryżowy

  • ocet balsamiczny

  • sos ostrygowy

  • sos sojowy

  • oliwa

  • aromat dymu wędzarniczego (od przyjaciół, produkt z Finlandii)


10. Inne

  • wafle w kształcie jajka

  • przyprawa do potraw chińskich 5 smaków

  • płatki kukurydziane w formie panierki (zmiażdżone i wymieszane z pietruszką, papryką, solą i pieprzem; panierowałam w niej schab)

  • bułka tarta


W lodówce mam oczywiście warzywa, jajka, mleko i śmietanę. A teraz idę coś kombinować. Jeszcze dziś umieszczę przepis na to, co wymyśliłam z tych produktów.

Komentarze

  1. Heh, ja mam w domu ponad 20 różnych rodzajów makaronu. I tak zużywam, zużywam... i się nie kończą :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty