Danie afrykańskie

Nie znam nazwy tego dania, ale zostało przygotowane przez moją przyjaciółkę Edytę specjalnie na mój przyjazd do niej :) Obie uwielbiamy sobie gotować, a gotujemy zupełnie inaczej. Jedzenie Edyty jest bardziej wymyśle, moje proste i raczej "polskie". Kiedy powiedziała mi, że przyrządzi wołowinę z ryżem, bananem, cebulą i wiórkami kokosowymi odparłam, że brzmi okropnie, ale potraktuję to jako nowe doświadczenie ;) I powiem Wam, że bardzo mi smakowało. Pikantność mięsa łagodził smak banana- rewelacja :) Polecam Wam serdecznie zrobienie tej potrawy sobie i bliskim :) Ale najlepiej tym mało wybrednym ;)

 

Składniki:

  • 2 torebki dzikiego ryżu

  • 0,5 kg wołowiny

  • 3-4 łyżeczki czerwonej pasty curry

  • 1 posiekana cebula

  • 1 starta mała marchewka

  • 1 pokrojony w kostkę banan

  • 3-4 łyżki wiórków kokosowych

  • 1 pomidor pokrojony w kostkę


Ryż gotujemy na sypko. Połowę cebuli smażymy ze startą marchewką, dodajemy pastę curry i wołowinę. Smazymy razem ok. 15 minut i doprawiamy solą, pieprzem. Podajemy w oddzielnych naczyniach: ryż, mięso, pomidora, banana, połowę cebuli i wiórki kokosowe. Każdy nakłada sobie ile chce. Polecam! Smacznego :)

danie afrykańskie, ryż z wołowiną

danie afrykańskie, ryż z wołowiną

Komentarze

Popularne posty