Kotlety z soczewicy – Akcja: czyszczenie zapasów przepis no.1

Lubię soczewicę. Jest prosta w przyrządzeniu i smaczna. Na razie próbowałam soczewicy tylko w zupie, ale teraz chciałam przygotować coś innego. Zrobiłam kotlety i podałam je z sałatką. To, co najbardziej podobało mi się w tym obiedzie, to to, że w sumie miał poniżej 200kcal ;)

Składniki:

  • szklanka soczewicy

  • 1 jajko

  • przyprawy: sól, pieprz, chilli

  • łyżka otrębów żytnich

  • łyżka sera żółtego (u mnie mozzarella)


Soczewicę gotujemy w osolonej wodzie ok. 20 minut (do miękkości). Odcedzamy i miksujemy blenderem na gładką masę. Dodajemy jajko i przyprawy oraz starty ser. Dokładnie mieszamy, formujemy kotleciki i pieczemy w piekarniku około 20 minut w 180 stopniach (aż lekko popękają). Polałam sosem pomidorowym (przecier pomidorowy, odrobina wody, sól, pieprz). Bez sosu kotlety byłyby zbyt suche.

Sałatkę przygotowałam z sałaty lodowej, kawałka papryki czerwonej i pomidora. Wszystko pokroiłam, skropiłam cytryną i wymieszałam. Gotowe! :)

kotlety z soczewicą

dietetyczne kotlety z soczewicy

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty