Jajko w koszulce na cukinii z pomidorami

Do zrobienia tego śniadania zainspirował mnie wczorajszy odcinek Master Chef. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować danie z jednym jajkiem. Uwielbiam jajka w koszulkach, dlatego bardzo spodobało mi się jajko podane na kurkach i szparagach. I jak to zwykle u mnie bywa wykorzystałam, to co mam, czyli cukinię i pomidory.

Składniki na 2-3 osoby:

  • jedna mała cukinia (200-300 g)

  • 1 pomidor

  • 1 ząbek czosnku

  • 2-3 jajka (w zależności dla ilu osób robimy śniadanie)

  • grzanki z chleba lub bułek ( mnie bułki z tego przepisu)

  • sól, pieprz, oregano

  • łyżka oliwy

  • 2 łyżki octu


Wstawiamy wodę na jajka w koszulce w takiej ilości, by po wbiciu do wody zakrywały jajko całkowicie. Cukinię myjemy, kroimy w kostkę i wrzucamy na rozgrzaną oliwę. Po 10 minutach wrzucamy pokrojonego w kostkę pomidora oraz posiekany czosnek i przyprawiamy solą, pieprzem i ziołami.  Do wody dodajemy ocet. Gdy zacznie wrzeć, zmniejszamy ogień i bardzo delikatnie wbijamy jajko tuż nad wodą. Delikatnie mieszamy wodę łyżką, by powstał mały wir, który ładnie uformuje jajko. Woda powinna "pyrkać", a nie mocno wrzeć. Jajko po około 4 minutach będzie ugotowane na miękko. Po tym czasie wyjmujemy i delikatnie osuszamy na ręczniku papierowym, po czym układamy na wyłożonej na talerzu cukinii z pomidorami. Podajemy z grzankami skropionymi oliwą.

Niebo w gębie :)

 

Jajko w koszulce na cukinii i pomidorach

Jajko w koszulce na cukinii i pomidorach

Komentarze

  1. Mnie też bardzo zainspirował wczorajszy program. Jeszcze nie wykorzystałam tego w kuchni, ale zamierzam! Wspaniale wygląda to jajko. Obłędne śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. W końcu zjedliśmy coś innego niż kanapki :)) Takie śniadania zazwyczaj robiłam tylko w weekendy, ale salsę zrobiłam dzien wcześniej, więc wyszło szybko i super :) Polecam kombinowanie z jajkami w koszulkach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O mamo dziś będę o takim śnić, a może jutro na śniadanie?:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Proponuję wyśnić i zrobić na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładne te nowe fotki, a takie śniadanie ma MOC:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty