Jajecznica ze śmietaną i pomidorami

Brzmi dziwnie? Ale smakuje naprawdę dobrze :) To przepis mojego Taty, choć on nie dodawał pomidorów. Wiąże się z nim historia, która dziś wzrusza mnie okropnie.

Miałam lat... może 12. Obserwowałam z dysgustem jak mój Ojciec je jajecznicę ze śmietaną.

- Tato, jak ty to możesz jeść?

- Ale to jest smaczne, spróbuj.

- Nie, to jest obrzydliwe.

- No spróbuj.

- Nie.

10 minut później.

- No dobra, spróbuję.

....

- Wow! Zrobisz mi?

:) Pamiętam, jak ją robił. Mówił, co dodaje po kolei. Była przepyszna...

 

Odkąd gotuję, robię ją sobie czasem na śniadanie i wspominam z rozrzewnieniem tamte chwile... i mojego Tatę również.

Jak przygotować taką jajecznicę?

Na łyżce rozgrzanej oliwy smażymy pokrojonego pomidora. Po chwili, gdy zmięknie, dodajemy 2-3 łyżki śmietany 18%. Szybko dosypujemy 2 szczypty soli i zmniejszamy ogień. Mieszamy, śmietana powinna się zagotować. Dodajemy jajka, zwiększamy płomień i dokładnie mieszamy do momentu uzyskania pożądanej konsystencji. Smacznego!

jejecznica ze śmietaną i pomidorami

Komentarze

  1. Paniu Basiu! Dziekuje, za tak zacny posilek. Zwatpilbym w pania, gdyby ta jajeczniczka nie byla tak znakomita po zrobieniu! Tylko w sklepie nie bylo smietany i kupilem mleko. Mam nadzieje, ze nic sie nie stalo? :)


    Pozdrawiam, Arab.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty