Maszyna do chleba- czy warto?

Kupiłam ostatnio maszynę do pieczenia chleba. Ci, co czytają mnie częściej, wiedzą, że nie kupiłam chleba już ponad miesiąc. Od tego czasu pieczemy swój, ale jest to czasochłonne i zaczęło mi się już nudzić jedzenie ciągle tego samego chleba. Słyszałam już wcześniej o tych maszynach, ale nie przekonywały mnie. Nie znałam ich możliwości. Tak więc poszukałam maszyn używanych i znalazłam! Dzięki wielkiej uprzejmości Pani, która ją sprzedawała, mogłam ją przetestować przez jeden dzień. Wybrałam długi program i użyłam tych samych składników, które używałam wcześniej do przyrządzania chleba, gdy robiłam to ręcznie. I powiem Wam, że jestem w niesamowitym szoku!!! Chleb wyszedł zupełnie, ale to zupełnie inny! Rewelacyjny, z dużymi pęcherzykami powietrza z chrupiącą skórką. Po prostu rewelacja! Chleb, który widzicie na zdjęciu został zrobiony z 3 szklanek mąki, szklanki wody i łyżeczki świeżych drożdży. Uwierzycie? Takie wielki bochenek chleba! :) Aha! I jest to mały bochenek (bo można też zrobić bochenek duży).

chleb z maszyny

chleb z maszyny

 

Chleb na zdjęciu został zrobiony na programie 2, do chleba francuskiego. Dodałam do niego odrobinę słonecznika. Wyszło super!

Ale! Taka maszyna nie służy tylko do robienia i pieczenia chleba. Można w niej też wyrobić samo ciasto i upieć w piekarniku, jeśli chcemy mieć okrągły bochenek. W automacie do chleba można też wyrobić ciasto na pierogi, ciasto na makaron a także zrobić konfiturę i powidła! :) Po prostu REWELACJA!

Ile średnio kosztuje automat do pieczenia chleba? Z tego co widziałam około 200-300zł.

Ile ja zapłaciłam za używaną maszynę? 40zł!! Przy takiej cenie- uważam, że warto! Gdybym miała wydać 200-300 zł... nie kupiłabym tej maszyny.

Ja kupiłam automat firmy Optimum model CH-900, który wygląda tak:

maszyna do chleba


maszyna do chleba

Dlatego, polecam jak najbardziej zakup maszyny do pieczenia chleba, ale czy potrzebna Wam nowa maszyna za kilkaset złotych? Przeszukajcie ogłoszenia lokalne na tablica.pl i innych serwisach tego typu, a znajdziecie wiele fajnych sprzętów, które posłużą Wam jeszcze długie lata :)

Komentarze

  1. Maszyna to fajna rzecz, ale ja już bardzo rzadko swoją używam. Wolę ręcznie wszystko robić. Wtedy jest zabawa :) Ale faktem jest, że taka maszyna to niesamowita wygoda. Nic właściwie nie musisz robić, a masz domowy świeży chleb.

    OdpowiedzUsuń
  2. no właśnie! Niesamowita wygoda. Zobaczymy co czas pokaże, ale na razie nie chcę z niej rezygnować! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio w lidlu skusiłam się na zakup maszyny do chleba, no i cóż mogę powiedzieć, jest super, mam domowy chlebek i więcej wolnego czasu, to był dobry zakup:)

    OdpowiedzUsuń
  4. oo właśnie! ile kosztowała w lidlu? Nie mogłam znaleźć jej w gazetce...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiłam i nie używam... Jakoś bardziej pasuje mi piekarnik, więcej zabawy rzeczywiście :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie używasz. Ja bym z chęcią taką maszynę od Ciebie kupiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. używam maszyny do pieczenia chleba ponad rok i z doświadczenia powiem że to jest dużo bardziej wygodne niż piekarnik ,a maszyny z jednym mieszadłem i mocą rzędu 400 watt - hmm szkoda kasy , moja ma 1730watt i dwa mieszadła - dobrze napowietrza i doskonale miesza , ciągnie niewiele prądu , wypieka 1,7 kg w godzinę niestety sklep dla idiotów sprzedaje ja za 800 pln , dla mnie to było za dużo i sprowadziłem ją z Czech za blisko połowę tej kwoty ,polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Arek, ja ostatnio na tablica.pl widziałam taką maszynę za 100zł :) Używaną, ale zaledwie kilka razy, wyglądała jak nowa :) Gdybym nie miała swojej to bym ją kupiła :) W każdym razie szybko zeszła, a te wszystkie z jednym mieszadłem w cenach 150-200zł (za używane) wiszą już od kilku miesięcy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty