Chleb serowy z bazylią

Och te moje dziewczyny :) Wszystko jedzą z serem i ziołami :) Na pytanie: z czym chcecie zrobić chleb? Odpowiedź była jednogłośna i błyskawiczna: a możemy z serem? Możecie :) No to zrobiłyśmy i bardzo nam posmakował. Po ich wyjeździe zrobiliśmy sobie taki sam i zajadaliśmy się nim posmarowanym masłem czosnkowym jako dodatek do flaków.

Składniki:

  • szklanka ciepłej wody

  • łyżeczka soli

  • łyżeczka cukru

  • łyżeczka bazylii

  • 3,5 szklanki mąki pszennej

  • szklanka startego sera (u mnie gouda)

  • 2 łyżeczki świeżych drożdży


Po samym kształcie chleba możecie stwierdzić, że robiłam chleb w automacie (program BASIC), jednak można go zrobić normalnie w piekarniku. Składniki mieszamy (bez sera) i odstawiamy do wyrośnięcia na godzinę. Po tym czasie zagniatamy raz jeszcze dorzucając ser. Formujemy pożądany kształt i wstawiamy do piekarnika, który nagrzewamy do 180 stopni i pieczemy przez godzinę. Jest przepyszny! A z masłem czosnkowym to po prostu masakra dla kubków smakowych :)

chleb serowy przepis

Komentarze

Popularne posty