Kalafior zapiekany w beszamelu z serem

Ten kalafior przyrządziłam kilka miesięcy temu i naprawdę bardzo mi smakował. Jest to zupełnie nowa, dla mnie, wersja kalafiora, bo do tej pory jadłam tylko z bułką tartą i masłem.

Polecam, jeśli i Wy nie próbowaliście innej odsłony tego pysznego warzywa :)

Składniki:

  • główka kalafiora

  • 2 szklanki mleka

  • 2 łyżki masła

  • łyżka lub dwie mąki pszennej

  • sól, pieprz

  • puszka pomidorów w puszce (pokrojonych)

  • pół szklanki startego sera (może być edamski, gouda lub morski)


Kalafior myjemy, dzielimy na różyczki, układamy na blaszce (u mnie keksówka). Zalewamy pomidorami z puszki. Przyrządzamy sos beszamelowy: w rondelku rozpuszczamy masło (nie dopuszczamy do spalenia, na wszelki wypadek możemy dodać łyżkę oleju), stopniowo dodajemy mąkę, by nie zrobiła się "klucha" mączno-maślana :). Gdy połączenie masła i mąki ma postać gęstego sosu, smażymy jeszcze chwilę, by pozbawić mąkę surowego smaku. Po minucie zalewamy mlekiem i szybko mieszamy trzepaczką, aby nie zrobiły się grudki. Zmniejszamy ogień i co chwilę mieszamy, by nie przypalić sosu na dnie. Przyprawiamy solą i pieprzem. Gdy sos jest za gęsty- dolewamy mleka. Gotowym beszamelem zalewamy kalafior, posypujemy serem i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni. Zapiekamy około 30-40 minut. Sprawdzamy widelcem, czy kalafior zmiękł i jest już odpowiedni do jedzenia.

Tak przyrządzony kalafior możemy podawać jako osobne danie lub jako dodatek do dania głównego. Polecam!

zapiekany kalafior przepis

Komentarze

  1. To coś dla mnie, uwielbiam takie zapiekanki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kalafiora w każdej postaci :D A taki przepis zapowiada się niezwykle smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty