Pierogi ruskie z maszyny do chleba

Jak wspominałam już Wam na Facebooku, w zeszły wtorek spotkałam się z koleżankami na lepieniu pierogów :) Oprócz mięsnych zrobiliśmy jeszcze ruskie (hit lepienia!), z kaszą gryczaną i boczkiem oraz ze szpinakiem. Było super!

Zrobiliśmy (bo było też dwóch Panów: jeden lepiący, a drugi rozwałkowujący ciasto) 250 pierogów z 2 kilogramów mąki. Ciasto wyszło przepyszne, mimo iż, przepis był najprostszy z możliwych. W tej notce zaprezentuję Wam przepis na pierogi ruskie.

Składniki na ciasto (ja wyrabiałam w maszynie do chleba na programie "dough"):

  • 3 szklanki mąki

  • 1 szklanka gorącej wody

  • 1 łyżeczka soli


Składniki mieszamy, stolnicę posypujemy mąką, by ciasto nie przywarło i wałkujemy partiami jak najcieniej, pamiętając o tym, że im bardziej ciasto wyziębi się i wyschnie, tym ciężej będzie nam je rozwałkować i osiągnąć zamierzony efekt. Jeśli wałkujemy partię ciasta, to pozostałą część przykrywamy folią, miską lub ściereczką (ja wyrabiałam ciasto w maszynie do chleba, więc pozostałe ciasto leżakowało właśnie w niej, czekając na swoją kolei). Pamiętamy o tym, że jeśli ciasto będzie zbyt mocno oprószone mąką to nie będzie się chciało sklejać przy zamykaniu pierogów już z farszem, dlatego trzeba na to uważać. Jeśli natomiast już coś takiego nam się zdarzy to należy przy sklejaniu posmarować wodą jeden brzeg od wewnątrz.

Składniki na farsz (na ok. 130-150 pierogów):

  • 0,7 kg ugotowanych w mundurkach i obranych ziemniaków

  • 2-3 posiekane i zeszklone cebule

  • 250 gram tłustego lub półtłustego twarogu (u nas- półtłusty z Biedronki :) )

  • sól, pieprz do smaku


Ziemniaki i twaróg mielimy w maszynce, dodajemy cebulę, sól i pieprz. Składniki dokładnie mieszamy, aż wszystko się ze sobą połączy. Taki farsz nakładamy po łyżeczce na krążki ciasta i zalepiamy od środka do zewnątrz, by wypuścić całe powietrze znajdujące się w pierogu. Gotujemy w dużej ilości osolonej wrzącej wody około 8 minut. Można wyjąć jednego pieroga, przekroić i sprawdzić czy ciasto nie jest surowe. Pierogi najlepiej smakują z cebulką i boczkiem, ale ja do tego lubię dodać jeszcze śmietany :))) Mojemu Mężowi tak się spodobało to lepienie i jedzenie, że w wczoraj ulepiliśmy 132 pierogi :) Smacznego!

pierogi ruskie przepis

pierogi ruskie

pierogi ruskie przepis

Komentarze

Popularne posty