Puszyste pancakes`y

Mój Mąż kocha te placki :) Dlatego zawsze, gdy mam trochę więcej czasu na przygotowanie śniadania i mamy ochotę na jego słodką formę, robię właśnie polską wersję amerykańskich pancakes. Są cudownie puszyste i nieprzesadnie słodkie. Idealnie pasuje do nich jogurt wymieszany z miodem, sos czekoladowy albo dżem.

pancakes przepis

  • 2 szklanki mąki

  • 2 jajka

  • 1 i 1/2 szklanki mleka

  • 75 g roztopionego masła

  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia

  • 1/3 szklanki cukru pudru

  • szczypta soli


Składniki wymieszać i odstawić na 20 minut. Smażyć na suchej teflonowej patelni na średnim ogniu, by trochę urosły. Delikatnie obracamy na drugą stronę przy pomocy łopatki.

pancakes przepis

pancakes przepis

Komentarze

  1. Ja "pankejki" robię z olejem rzepakowym zamiast masła - tego sposobu nauczyła mnie ciotka mieszkająca w Stanach, która jednocześnie od zawsze walczy z cholesterolem (dlatego masło odstawiła na dobre, olej cholesterol obniża). Są pyszne, puszyste i delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. spróbuję następnym razem :) Będę je przygotowywać częściej niż tylko "raz na jakiś czas", bo są naprawdę pyszne :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. I smakują rewelacyjnie! Spróbuj! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis. Będąc w Stanach, miałam okazję jeść prawdziwe, amerykańskie pancakes`y i muszę przyznać, że po spróbowaniu Twojego przepisu znów poczułam się jakbym tam była. Na pewno będę z tego przepis częściej korzystała. :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty