Pyszna szarlotka- prosty przepis

Mój Mąż mianował ją szarlotką doskonałą :) Wyobrażacie sobie? Przecież ja nie umiem piec ciast! To dla mnie wielkie wyróżnienia także dlatego, że On uwielbia szarlotkę- to Jego ulubione ciasto. A wszystko wyszło tak spontanicznie. Przyjechały moje bratanice i chciałam z nimi upiec ciasto, jednocześnie nie wydając mnóstwa pieniędzy. Tak więc: jabłka z działki są, cukier puder jest, mąka też, masło... No to jedziemy!

Składniki na ciasto (wielkości tortownicy):

  • 125 g zimnego masła

  • 1,5 szklanki mąki pszennej

  • pół szklanki cukru pudru

  • 1 jajko i 1 żółtko

  • pół łyżeczki proszku do pieczenia

  • 1 cukier waniliowy


Na stolnicę przesiewamy mąkę z proszkiem, dodajemy cukier puder, cukier waniliowy i masło w kawałkach. Wszystko szybko siekamy. Gdy masło jest już w drobnych kawałkach dodajemy jajka i szybko ugniatamy na jednolite ciasto. W miarę potrzeby dodajemy mąki, by nie lepiło się do rąk. Dzielimy ciasto na 2 części, zawijamy każdą w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na kilka godzin (najlepiej na całą noc). Rada: masło w cieście musi znów zastygnąć, wtedy lepiej się je wałkuje i układa w formie.

Składniki na mus jabłkowy:

  • około kilograma jabłek

  • 2-3 łyżki cukru (w zależności od odmiany owoców i upodobań)

  • pół łyżeczki cynamonu

  • 2 łyżki wody


Jabłka obieramy i kroimy na drobne kawałki. Ja wrzucam je do maszyny do chleba dodając resztę składników i ustawiam program JAM, ale można to też zrobić w garnku, z tym, że trzeba mieszać i uważać, by się nie przypaliło. Gotujemy do chwili uzyskania jednolitej konsystencji, my lubimy gdy nie ma kawałków jabłek. Mus jabłkowy wyłączyć i ostudzić.

Jedną część schłodzonego ciasta wałkujemy pomiędzy dwoma kawałkami folii i układamy na blaszce, lepiąc wysokie brzegi (na około 3-5 cm). Wstawiamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy około 10-15 minut. Rada: każdy piekarnik piecze inaczej, proszę zwracać uwagę czy się nie przypala! Po tym czasie ciasto wyjmujemy i studzimy. Na wystudzony spód wykładamy mus jabłkowy oraz rozwałkowaną drugą część ciasta albo w całości albo w paskach (dekoracyjną kratkę). Ja zrobiłam kratkę, a z resztek ciasta powycinałam serduszka i listki na środku. Takie ciasto wstawiamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i zapiekamy do zrumienienia (około 15 minut).

Ciasto ostudzamy i posypujemy obficie cukrem pudrem. Smacznego! :)

szarlotka prosty przepis

szarlotka prosty przepis

Komentarze

  1. Prezentuje się super apetycznie! Idealne do porannej kawy ;)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do dodania swojego bloga na listę Top Blogi na znajdzprzepisy.pl :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty