Spaghetti bolognese- przepis idealny

Znowu zaczynam od "Mój Mąż", ale to ponownie jego sprawka :) Miał ochotę na spaghetti bolognese, a ja, tak przyrządzenia jak i zjedzenia spaghetti nigdy nie odmawiam :) Ostatnio nawet bardziej się przykładam. Kiedyś robiłam sos w 20-30 minut, a dziś wiem, że musi to chwilę potrwać, zwłaszcza, gdy używam wina. Wyszło naprawdę idealnie!

Składniki (na 3-4 porcje, ale dla nas na 2 ;) ):

  • 280 g mięsa mielonego (u mnie szynka)

  • jedna średnia cebula pokrojona w kostkę

  • jedna mała marchewka starta na dużych oczkach

  • ząbek czosnku

  • szklanka czerwonego wina stołowego (pół wytrawne)

  • po łyżeczce suszonej bazylii i oregano

  • szczypta soli

  • dwie szczypty pieprzu

  • łyżka oleju

  • szczypta cukru

  • odrobinka pasty chilli

  • puszka pokrojonych pomidorów

  • 2 łyżki przecieru

  • pół opakowania spaghetti


Cebulę szklę na oleju, dodaję mięso i marchew. Smażę na dużym ogniu mieszając, aż mięso się zetnie. Dolewam wino (około połowy szklanki), mieszam i przykrywam. Duszę około 15 minut i dodaję: posiekany czosnek, zioła, sól, pieprz, szczyptę cukru, pomidory, przecier i mieszam dokładnie. Smażę przez chwilę bez przykrycia (około 5 minut). Dolewam wino, mieszam i znów przykrywam, duszę około godziny mieszając co jakiś czas. Czytałam gdzieś, że sos bolognese przyrządza się około 3 godzin. Nigdy nie wytrzymałam tak długo, ale dziś zajęło mi to około 1,5 godziny, może nawet nieco więcej. Robiłam inne rzeczy, a w między czasie ten sos właśnie. Jeśli chcę, by konsystencja sosu była rzadsza to podlewam go trochę sosem. Pół godziny przed końcem dodaję dosłownie odrobinkę pasty chilli, bo jest naprawdę ostra, a ja lubię czuć smak dania, a ostrość dopiero przy przełykaniu ;)

Spaghetti gotujemy al dente (nie ma nic gorszego niż rozgotowany makaron...), polewamy sosem, możemy posypać startym serem (najlepiej parmezanem). Voila! Mega pyszny i niedrogi obiad gotowy. Smacznego :)

spaghetti bolognese przepis

spaghetti bolognese przepis

Komentarze

  1. Szanowni Państwo!

    Jestem studentką Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie A.Mickiewicza na specjalności Nowe

    Media. Prowadzę badanie naukowe dotyczące blogów kulinarnych w Polsce. Wszystkich autorów blogów kulinarnych

    zachęcam do wypełnienia ankiety. Zajmie to Państwu jedynie ok. 1 - 2 minut. Wyniki zostaną zaprezentowane w pracy

    naukowej dotyczącej charakterystyki bloga jako nowej formy komunikacji społecznej.

    Ankieta dla autorów blogów kuliarnych: http://www.ebadania.pl/97797035d63e99d8

    Dziękuję za poświęcony czas,
    Agata Ornafa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedzenie na miarę złota. Z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam spaghetti, zrobiłam ostatnio wg tego przepisu i potwierdzam, jest idealny! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty