Idealne bułki do hamburgerów- przepis

W moich wpisach możecie już znaleźć przepis na bułki. Ale takie bułki to jest to! Idealne do hamburgerów i hot- dogów. Idealnie miękkie, puszyste i ciągnące. Lepsze, niż te kupne ze sklepu. Przepis prosty. Ja wykonałam ciasto w maszynie do chleba, ale oczywiście składniki można połączyć ręcznie.

Składniki (12 bułek):

  • 1 szklanka mleka

  • 1/2 szklanki wody

  • 1/4 kostki masła

  • 4,5 szklanki mąki pszennej

  • ok. 10-14 g świeżych drożdży (lub 7g instant)

  • 2 łyżki cukru

  • 1,5 łyżeczki soli

  • 1 jajko


Mleko, wodę,  masło, cukier i sól rozpuszczam w rondelku nie doprowadzając do wrzenia. Jak tylko masło się rozpuści wyłączam gaz i mieszam, aż rozpuszczą się cukier i sól. Mieszam mleko z mąką, rozkłóconym jajkiem i drożdżami. W maszynie robię to następująco:

  1. wlewam do automatowej miski mleko

  2. wsypuję mąkę

  3. dodaję drożdże

  4. i rozkłócone jajko


Jeśli ciasto się klei to dodajemy trochę mąki, aż zacznie odchodzić od rąk (miski). Takie ciasto dzielimy na 12 części i formujemy bułki, lekko spłaszczając je, układając na papierze do pieczenia. Każdą z bułek smarujemy mlekiem, posypujemy makiem/sezamem/siemieniem lnianym i wstawiamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika. Pieczemy do zrumienienia (ok. 10-15 minut).

Jeśli chcemy zrobić bułki do hot-dogów to trzeba je tylko inaczej uformować i również lekko spłaszczyć.

Naprawdę pycha!!!! Zapraszam po przepis na hamburgery i wegeburgery :) (wpis na blogu od 26.01.2013)

bułki do hot-dogów przepis

bułki do hamburgerów przepis

 

Komentarze

  1. Hej, właśnie piekę te Twoje bułeczki ale nie pasuje mi jedna rzecz... Czy ja nie powinnam ich odstawić na jakąś godzinę żeby ciasto wyrosło? I tak już są co prawda w piekarniku, ale wolę wiedzieć na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to nie jest konieczne- urosną w piekarniku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyszło komuś cos z tego przepisu bo mi dwa razy zakalce, dodam ze uzywalam drozdzy normalnych (nie w proszku)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też robiłam kilka razy i wychodzą... Czy wstawiasz do nagrzanego piekarnika? Piekarnik gazowy czy elektryczny? Ile czasu trzymasz?

    OdpowiedzUsuń
  5. ~BardzoGorliwy20 maja 2013 07:05

    A mi się coś nie zgadza:
    To wszystko te łączenie z mąką to robimy w tym rądelku czy przenosimy do miski ?
    Ja wstawiam do urośnięcia na wszelki wypadek ;)
    A co zrobić by to mniej się kleiło bo mi się do rąk przykleiło i za nic nie schodzi tylko za pomocą kogoś innego ...
    Ja przerobić przepis by wyszły słodkie bułki ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Składniki mieszamy w misce (ja to robiłam w automacie), ale nie zostawiałam tego do urośnięcia- urosną w piekarniku ;) Jeśli ciasto się klei trzeba dodać mąki. Do słodkich bułek dodaj więcej cukru, mniej soli. Do środka możesz włożyć trochę dżemu i tak właśnie zapiec :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ~BardzoGorliwy30 maja 2013 15:17

    No może i tak ale mi wyszły bardziej drożdżaki a nie bułki ...
    A ciasto posypywałem mąką ale dalej się kleiło i nie wyglądało jak np. Ciasto do ciasteczek ...

    czy rodzaj mąki i typ coś zmienia w tych bułkach ? Mi wyszły inne niż tobie tobie jak pączki ze sklepu mi jak stare drożdżaki !

    OdpowiedzUsuń
  8. Rodzaj mąki na pewno, typ prawdopodobnie też. Ja używałam Biedronkowej pszennej typ 650 bodajże. Jakiej Ty użyłeś?

    OdpowiedzUsuń
  9. ~BardzoGorliwy31 maja 2013 13:54

    O ile pamiętam to z Lidla
    Pszenna typ. 450
    Ciasto po wyrośnięciu było suche i popękane a po złączeniu składników kleiło się do rąk i do miski a pod wpływem mąki nic się nie zmieniło ...
    Dałabyś inną wersje ? nie w maszynie tylko w misce może źle połączyłem ...
    wszystko to co na gazie po wystygnięciu wsypałem do reszty do mąki i zaczęła się mordęga ... Poradz coś bo chce je znowu zrobić a nie chce by tak znowu wyszły (nie urosły w piekarniku i popękały)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tej z Lidla na pewno trzeba dodać więcej. Robiłam z niej kiedyś chleb i jak normalnie robiłam z 3 szklanek mąki, tak w tym przypadku musiałam dodać około 4. Więc może w tym tkwi problem? Spróbuj zrobić z mąki Biedronkowej "Mąka Babuni". Myślę, że to może pomóc. A co do przyrządzenia bez maszyny to myślę, że nie ma znaczenia kolejność dodawania składników. Jednak z tego co pamiętam, to moje mleko było ciepłe i takie dodałam do reszty- to na pewno ma znaczenie. Używałeś drożdży świeżych jak w przepisie? Nie wiem co nie zagrało... Moje tez trochę popękały przy dole... Spróbuj jeszcze raz z inną mąką i ciepłym mlekiem (jajko dodaj jak podczas wyrabiania temperatura z tego mleka nieco spanie, aby się nie ścięło). Trzymam kciuki! A jak coś to pisz- pomyślimy co dalej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty