Wegetariańskie spaghetti bolognese

Pisałam już ostatnio, że ograniczyłam ilość miesa w diecie do niewielkich porcji kurczaka lub kanapki z wędliną, którą uwędziła mi moja kochana Babcia. Dlatego kombinuję jak zastąpić sobie swoje ulubione potrawy mięsne czymś bezmięsnym i oto jest! :) Wyszło świetnie :)

Składniki:

  • szklanka granulatu sojowego (wykorzystałam go też w innym udanym przepisie na kotlety sojowe)

  • puszka pomidorów

  • mała cebula

  • 2 ząbki czosnku

  • łyżka przecieru pomidorowego

  • pół opakowania spaghetti lub innego makaronu

  • zioła: oregano i bazylia

  • sól, pieprz, chilli


Cebulę siekam, czosnek przeciskam przez praskę i szklę na oliwie przez kilka minut nie doprowadzając do zrumienienia. Granulat sojowy zalewam wrzątkiem, czekam 5 minut, odsączam i dodaję do cebuli. Wlewam pomidory, dodaję przecier i przyprawiam według gustu: sól, pieprz, chilli, zioła :) Smażę jeszcze 10 minut, by sos trochę odparował i podaję z makaronem. Voila!

wegetariańskie bolognese

wegetariańskie bolognese

Komentarze

  1. Aż jestem ciekawa, jak to smakuje! Jutro na obiad przygotuję sobie sporą porcję makaronu wg Twojego przepisu. Jako "nienażarta" wegetarianka, wiem, co piszę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że smakowało, bo mi tak :) Nawet mój Mąż mięsożerca chwalił, że smaczne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty