Zdrowe trufle z otrębami i siemieniem lnianym

Trufle robiłam już dwa razy, a na blogu jest jeden przepis tutaj. Ostatnio miałam okazję kupić puszkę masy krówkowej czterokrotnie taniej niż zwykle, więc długo się nie zastanawiałam ;) Nie miałam jednak ciastek, które zwykle kruszyłam i dodawałam do masy, by lepiej je było formować.

Składniki:

  • mała puszka masy krówkowej (u mnie kokosowa)

  • otręby pszenne i żytnie

  • kilka wiśni (dżem)

  • opcjonalnie: likier wiśniowy, kokosowy

  • siemie lnianie (nie mielone)

  • sezam

  • kakao

  • opcjonalnie: wiórki kokosowe, mielone orzechy itp.


Masę wykładam do miski, dodaję wiśnie i otręby w takiej ilości, by po lekkim stężeniu masy, dała się ona formować w kulki. Ja dodałam około połowy szklanki, może więcej i wstawiłam masę na noc do lodówki. Po wyjęciu formowałam kulki i obtaczałam w sezamie, siemieniu lnianym i kakao. Pyszne i zdrowsze od standardowych.

trufle z otrębami

trufle z otrębami

trufle z otrębami

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty