Ciasto na pizzę - przepis idealny

Tyle lat już gotuję, a bałam się zawsze zrobić własne ciasto na pizzę, bo bałam się, że nie wyjdzie. Kończyło się to tym, że kupowałam ciasto francuskie albo na pizzę i robiłam na gotowym cieście właśnie. Ale od nieco ponad roku mam przepis, który spisałam z australijskiej wersji Master Chef. Jest idealny, jeśli dokładnie odmierzycie składniki.

Zobacz video:

http://www.youtube.com/watch?v=NUP9s3y5FGs

Składniki:

  • 425 g mąki pszennej

  • około 220-250 ml ciepłej wody

  • 2 szczypty soli

  • 1 szczypta cukru

  • łyżka oliwy

  • 20 g świeżych drożdży


Ja od września robię ciasto w automacie do chleba, ale przyrządzenie go ręcznie jest banalnie proste. W ciepłej wodzie rozpuszczamy drożdże i cukier, łączymy z innymi składnikami i wyrabiamy, aż ciasto będzie elastyczne i nie będzie lepić się do rąk. Jeśli się lepi podsypujemy mąką i wyrabiamy dalej. Wyrabianie powinno trwać od 5 do 10 minut. Odstawiamy na 30 minut i możemy już je wykładać na blachę. Pieczemy w nagrzanym do 230 stopni piekarniku przez około 10 minut (trzeba pilnować, by zbyt mocno się nie przyrumieniło). Aby ser był ciągnący, a nie spieczony, posypuję pizzę jak zacznie się rumienić.

Wyrabianie w automacie sprowadza się do wsypania składników wg poniżej kolejności i włączenia programu "Ciasto- Dough":

  • około 220-250 ml ciepłej wody

  • 425 g mąki pszennej

  • 2 szczypty soli

  • 1 szczypta cukru

  • łyżka oliwy

  • 20 g świeżych drożdży


Smacznego :)



pizza na cienkim cieście

Komentarze

  1. Bardzo fajna ta pizza w kształcie serduszka :D ale by sie dziewczyna ucieszyła. hyhy :) dzieki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. to pomysł mojej bratanicy :) Dziewczynie na pewno będzie miło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz wyszło mi ciasto na pizze tak dobre , wczesniej były najwyżej średnie najprostszy i jeden z lepszych przepisów .Dziwią mnie tylko wasze zdjęcia bo moja wygląda znacząco lepiej :D co mnie dziwi .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty