Ciasto marchewkowe szybkie i proste

Robiłam je ostatnio kilka lat temu, ale takie dobre mi chyba jeszcze nie wyszło :) Zapisuję tu w końcu przepis, aby mieć go pod ręką, i abyście Wy mogli z niego korzystać :) Marylin i reszta też mieli ochotę... ;)

szybkie ciasto marchewkowe

Składniki:

  • 3 jajka

  • 1-2 łyżeczki przyprawy do piernika lub samego cynamonu

  • 1 i 1/3 szklanki cukru

  • 2 szklanki mąki

  • 1-2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • jedna marchewka starta na drobnych oczkach

  • pół szklanki oleju lub stopionego masła

  • cukier puder do posypania


Do przygotowania formy:

  • smalec/masło/olej

  • bułka tarta


Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, formę smarujemy tłuszczem i wysypujemy dokładnie bułką tartą.

Jajka, cukier i przyprawę do piernika ubijamy razem mikserem na puszystą masę. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, startą marchewkę i olej, miksujemy jeszcze chwilę. Wylewamy do formy, wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 45-50 minut na drugiej półce od dołu na ruszcie, a nie na blaszce (tak lepiej wychodzi wg moich obserwacji) ;) Przed wyjęciem sprawdzamy patyczkiem, czy ciasto nie jest surowe. Jeśli patyczek jest suchy to jest OK. Ja dodatkowo jeszcze patyczek oblizuję, wtedy mam pewność ;) Dziś na przykład po 45 minutach jeszcze czułam surowe ciasto, więc sprawdzać trzeba.

Posypujemy cukrem pudrem lub robimy polewę z mlecznej lub białej czekolady :)

szybkie ciasto marchewkowe

szybkie ciasto marchewkowe

Komentarze

  1. Nigdy nie byłam przekonana co do ciasta marchewkowego, ale wygląda tak apetycznie, że chyba spróbuję przepisu :)

    Pozdrawiam i zapraszam na www.mododiessere.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie, na pewno wypróbujemy przepis.
    Zapraszamy na naszego bloga "CzujęMiętę"
    http://czujemietedogotowania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wlasnie sie piecze. zobaczymy jak wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. polecam :) ja zrobię z tego ciasta chyba jeszcze muffinki i zaniosę do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. UUUU pycha wyszło. Musiałam tylko dolac kapke wody bo jakies gęste mi wyszło. Zeżarlismy je szybko to nastepne zrobie dziś :) dzięki...

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje w piekarniku!!! ja dodałam jeszcze płatki migdałowe,cynamon i imbir mielony i czekam na efekt:) Pachnie super!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Na wypasie :) Na pewno wyszło pycha, aż Ci zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Juz jest w piekarniku ;) Myśle ze wyjdzie bardzo pyszne i ładne, jak twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto w Piekarniku , chcę zrobić mamię Niespodziankę i mam nadzieję że wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam nadzieję, że się udało :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pieklam 30 minut i przypalalo sie z wierzchu więc wyjęłam. Ale jest oki :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. i upiekło się? Następnym razem możesz w wierzchu ciasto przykryć folią aluminiową, to się nie spali z wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wyszło przepyszne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lepiej dawać olej czy masło jak sądzicie ?

    OdpowiedzUsuń
  15. pewnie lepiej masło, ale ja zawsze dodaję olej, bo tak mi wygodniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie szukałem coś słodkiego jako niespodziankę dla żony po pracy :)
    jest to moje drugie w życiu ciasto - mam nadzieję, że się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ciasto wyszło pysznościowe :) polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. nigdy jeszcze nie robiłam ciasta marchewkowego...ale po przeczytaniu tego przepisu napewno je upiekę

    OdpowiedzUsuń
  19. ~Maruśka^,^5 lipca 2014 11:11

    czy to ciasto ma być takie gęste że aż do widełek od miksera się ledwo co odlewają? czy tez zrobiłam jedne główny błąd:Za dużo mąki? ;) o.O

    OdpowiedzUsuń
  20. Aż tak gęste być nie powinno ;) dodaj odrobinę mleka.

    OdpowiedzUsuń
  21. A czy mogę dodać np rodzynki lub orzechy?

    OdpowiedzUsuń
  22. no pewnie! będzie jeszcze ciekawiej :) rodzynki tylko namocz wcześniej w gorącej wodzie przez godzinę, odcedź i wrzuć do masy.

    OdpowiedzUsuń
  23. co można dać zamiast cynamonu?

    OdpowiedzUsuń
  24. skórkę pomarańczową, cytrynową... może jakiś aromat :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kocham!Kocham!Kocham!;)

    OdpowiedzUsuń
  26. oj ja też :) na swoje urodziny zrobiłam na wypasie z orzechami, suszoną śliwką i lukrem :) Prawie całe zjadłam sama! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ciasto wlasnie sie piecze.....:) jestem pewna ze bedzie pyszne

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam proste rzeczy. A Twój przepis wydaję się bardzo prosty w przygotowaniu i chociaż nie należę do jakichś ekspertów od pieczenia ciast, to bardzo chętnie wypróbuję. Pytanie: co sądzisz o dodatku miodu oraz orzechów?

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciasto w piekarniku :) zrobię rodzince mikołajkowy prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  30. ja to zawsze nawet najprosciejsze ciasto spartole :P jakies takie cięzkie wyszło, pewnie za duzo oleju dałam, bo na oko...

    OdpowiedzUsuń
  31. ja już żadnego ciasta na oko nie robię ;) życie mnie nauczyło ;D

    OdpowiedzUsuń
  32. A ile tego ciasta wychodzi,i w jakiej blaszy.

    OdpowiedzUsuń
  33. A mi nie wyroslo tak pieknie jak na zdjeciu:/:/ciekawe co pochrzanilam

    OdpowiedzUsuń
  34. A mi zawsze wychodzi płaskie i w środku jakby niedopieczone ;(

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciasto wyszło mi bardzo gęste i musiałam dodać sporo mleka :/ Poza tym za dużo cukru jak dla mnie i następnym razem dodam już tylko szklankę.

    OdpowiedzUsuń
  36. kochamy z mężem to ciasto, ekspresowe i przeeepyszzne, zawsze wychodzi, tylko trzeba je dłużej podpiec :)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty