Pikantna zupa gulaszowa (węgierska)

To jest przepis, który zachwycił moją Teściową. Zachwycił do tego stopnia, że spisała przepis i przyrządza go teraz w swoim domu. Jestem dumna ;) Na zupę gulaszową i ja nabrałam ochoty, więc rozmroziłam mięso, kupiłam czerwoną paprykę i pieczarki (nie dodawałam ich w oryginalnym przepisie). No to do dzieła, bo chwilę to potrwa :)

Składniki (na 5 litrowy garnek):

  • około 500-700g mięsa wieprzowego pokrojonego w kostkę

  • 1 duża posiekana cebula

  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę lub posiekane

  • 1 czerwona papryka pokrojona w kostkę

  • opcjonalnie: 200g pieczarek pokrojonych na 4 części

  • puszka pomidorów w puszcze (można pominąć)

  • słoiczek przecieru pomidorowego

  • około połowy szklanki pokrojonego w kostkę boczku

  • olej do smażenia

  • sól, pieprz, kminek, chilli

  • opcjonalnie: kluseczki


Wszystko robimy w tym samym garnku! Smażymy boczek, by wytopić tłuszcz. Gdy już się zrumieni wyjmujemy i odkładamy do miseczki. Na tym samym tłuszczu smażymy kolejno (po usmażeniu wyjmując i odkładając do miski): cebulę, paprykę, mięso (ważne: partiami, by każdy kawałek się zrumienił, a nie udusił), pieczarki (jeśli mamy). Gdy już wszystko jest usmażone, wrzucamy razem do garnka i zalewamy puszkę pomidorów, a potem (najlepiej) wywar warzywny lub drobiowy, ewentualnie wrzącą wodę (też OK) do około 3/4 wysokości garnka, tak, by przykryła składniki. Gotujemy na małym ogniu pod przykryciem około 1,5-2 godzin. W między czasie dodajemy przecier pomidorowy i mieszamy. Przyprawiamy czosnkiem i przyprawami w dowolnych ilościach, według upodobań :) Można też dodać kluseczki (kupne lub domowe), aby zupa była bardziej treściwa. Jeśli trochę zupy zostanie, następnego dnia możecie ją lekko zagęścić mąką i zrobić na obiad placek po cygańsku :)

zupa gulaszowa

Komentarze

Popularne posty