Szybki chleb pszenny bez maszyny

Moja maszyna wyzionęła ducha... Do póki nie kupię nowej muszę robić chleb ręcznie, co w sumie daje mi radość, bo wrzucam wszystkie składniki do miski i idę przed TV :) Tak ugniatam przez 0,5 godziny, daję odpocząć i piekę :) Wygląda pięknie i smakuje świetnie :) Zrobiłam z niego te kanapki

Składniki:

  • 700 g mąki pszennej

  • 400 ml ciepłej wody

  • 1/4 kostki drożdży

  • pół łyżeczki soli

  • ewentualne dodatki: zioła, czosnek, ser, siemię, kminek- co lubicie, co wolicie


Drożdże rozpuszczamy w wodzie, dosypujemy mąkę i sól i idziemy przed TV. Wyrabiamy ile się da :) Odstawiamy na 30 minut, formujemy bochenek, nacinamy ukośnie 2 razy i wstawiamy do zimnego piekarnika. Temperaturę ustawiamy na 200 stopni i pieczemy około 40-50 minut, aż ładnie się zrumieni. Po tym czasie wyjmujemy i odstawiamy na kratce do wystudzenia, choć najlepiej smakuje na ciepło, posmarowany masłem czosnkowym :)

szybki chleb pszenny bez maszyny

szybki chleb pszenny bez maszyny

Komentarze

  1. Pięknie wygląda ten chlebek. Muszę wypróbować przepis, nigdy nie piekłam chleba, a lubię pichcić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrób, bo naprawdę jest łatwy i pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogłabyś podać ile mniej więcej gram drożdży, albo o jakiej kostce mowa? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za przepis bardzo prosty i szybki. Choć moje zdolności kulinarne zwykle ograniczają się do zaparzenia herbaty :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty