Domowe ravioli ze szpinakiem i łososiem w sosie śmietanowo-serowym + WIDEO

Zainspirowana przepisem Biedronki w kuchni postanowiłam zrobić swoją wersję. Uwielbiam weekendy ze względu na dużą ilość czasu, którą mogę poświęcić na gotowanie czegoś pysznego, niespiesznego... Wtedy najlepiej odpoczywam. A więc poszłam do Biedronki (do sklepu, nie do Asi ;) ), wydałam 20zł i powoli przystąpiłam do gotowania... z wyobrażonym smakiem na ustach pieczołowicie układałam, mieszałam i lepiłam :) W tle grał mi koncert Queen...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=r_a1FFbrJ1E

Składniki na ciasto (25-30 pierożków):

  • 200g mąki

  • 2 jajka

  • szczypta soli

  • ewentualnie woda, jeśli ciasto jest za suche


Składniki na farsz:

  • pół opakowania mrożonego szpinaku

  • 1-2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę

  • sól, pieprz

  • 1 żółtko

  • łyżka oleju do smażenia

  • opcjonalnie: szczypta gałki muszkatołowej


Składniki na sos:

  • 200 ml śmietanki 30%

  • sól

  • ulubione zioła (u mnie trybula)

  • 2-3 łyżki sera typu parmezan (u mnie grana padano)


Składniki na ciasto mieszamy i ugniatamy. Odstawiamy do lodówki.

Śmietankę wlewamy do garnuszka i podgrzewamy, by delikatnie zgęstniała. Przyprawiamy ziołami i solą, pod koniec gotowania dodajemy ser i wyłączamy.

Szpinak podsmażamy na niewielkiej ilości oleju, dodajemy szpinak, sól i pieprz. Ważne, aby nie przesadzić z solą, szpinak ma to do siebie, że "oddaje sól" pod koniec obróbki, więc czasem może być już za późno na jego uratowanie, jeśli będzie przesolony. Dwie szczypty wystarczą. Należy go trochę odparować, aby było jak najmniej wody. Po wyłączeniu gazu dodajemy żółtko i dokładnie mieszamy ze szpinakiem.

Wyjmujemy ciasto z lodówki, dzielimy na dwie części i wałkujemy na jak najcieńsze ciasto. Ciasto składamy na pół i przecinamy nożem w miejscu zagięcia. Odsuwamy jedną połowę, a na drugiej wykładamy po łyżeczce szpinaku co 1,5-2cm. Na szpinak kładziemy po kawałku łososia. Drugą część ciasta rozwałkowujemy jeszcze cieniej i przykrywamy część ciasta z farszem. Sklejamy najdłuższy bok, a następnie dość mocno ugniatamy palcem ciasto pomiędzy rzędami wzdłuż i wszerz ciasta, tak by utworzyły się kopczyki. Odcinamy ciasto nożem i zlepiamy brzegi, jeśli istnieje taka potrzeba. Do wrzącej, osolonej wody (w tak dużej ilości, by ravioli swobodnie pływały) wrzucamy połowę pierożków i gotujemy 3-4 minuty od momentu wypłynięcia. Ugotowane wykładamy na sito, następnie na głęboki talerz. Polewamy sosem, posypujemy serem i dekorujemy bazylią. Prze-pysz-ne! :) Koszt? Na 4 osoby około 15-17zł.

domowe ravioli ze szpinakiem i łososiem

domowe ravioli ze szpinakiem i łososiem

domowe ravioli ze szpinakiem i łososiem

Czas na szpinak!

Komentarze

  1. Kocham takie polączenia ;)mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie się prezentuje :) Aż na sam widok tego dania ślinka leci :)Zapraszam Cię z tą potrawą do mojej zabawy "Czas na szpinak 3" http://kuchennewzlotyiupadki.blox.pl/2013/05/Zaproszenie-do-akcji-kulinarnej-Czas-na-szpinak-3.html Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też :) po prostu pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pierożki, uwielbiam ze szpinakie.
    Te też są ciekawe.
    http://inews.com.pl/WordPress3/ravioli-z-burakami

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty