Maślankowe ciasto z jabłkami (porcja tylko ok. 160 kcal)

Chciało nam się czegoś słodkiego, ale ncoś lżejszego, mniej tłustego i lekko kwaskowatego. Po głowie chodziło mi ciasto jogurtowe, ale ostatecznie wybrałam maślankę. . Do ciasta można dodać również sok z cytryny i jej skórkę, opo wcześniejszym sparzeniu.

Składniki:


3 jajka


3/4 szklanki cukru pudru lub cukru rozdrobnionego w blenderze


2,5 szklanki mąki


szklanka maślanki


2 łyżeczki proszku do pieczenia


1 obrane jabłko pokrojone w plastry


1/4 kostki masła roztopionego i ostudzonego


cukier puder do posypania


 Mieszamy wszystkie składniki, wylewamy do formy natłuszczonej i wysypanej bułką tartą. Na cieście układamy plastry jabłka i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około godzinę. Sprawdzamy nakłuwając wykałaczką czy ciasto jest już upieczone. Jeśli wykałaczka jest wilgotna oznacza to, że ciasto potrzebuje jeszcze chwili w piekarniku (aż szpikulec będzie suchy). Gotowe ciasto posypujemy cukrem pudrem lub możemy pominąć ten ruch. Jedna porcja ciasta ma około 160 kcal (przy założeniu, że ciasto dzielimy na 16 kawałków).
Do ciasta można dodawać dowolne owoce :)

ciasto z maślanką i jabłkami

ciasto z maślanką i jabłkami

 

Komentarze

  1. Spodobało mi się to ciasto. Urzeka swoją prostotą i wygląda na naprawdę pyszne ;) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. szybkie i smaczne ciasto bez szaleństw :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ niesamowicie wyglądają Twoje wypieki. Chciałbym mieć taki talent jak Ty. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a można dać kefir zamiast maślanki?

    OdpowiedzUsuń
  6. no coś Ty! rzadko mi coś słodkiego wychodzi, choć ostatnio może odrobinę częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam!
    Zrobiłam to ciasto, ale niestety totalna klapa. Wyszedł mi zakalec. Nie wiem dlaczego. Piekę różne ciasta, ale nigdy mi nie wychodzą ucierane i babki. Nie wiem gdzie leży błąd :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam pojęcia, ja specem od ciast niestety nie jestem. Może wstawiłaś do nierozgrzanego piekarnika?

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj pyszne to ono na pewno jest! Niestety niezbyt wskazane przy redukcji, ale wiadomo raz na jakiś długi czas można sobie pozwolic ;) W dodatku zachęca to, że jest to ciasto jabłkowe, a jabłka mają tyle wartości zdrowotnych. A nawet i trafiłam na niejaka dietę jabłkową ;) http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/ile-kalorii-ma-jab%C5%82ko - to właśnie te mądrości :) Z przymrużeniem oka więc ciasto można by i potraktowac jako dietetyczne ;P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty