Sałatka ze szparagami i panierowanymi kalmarami

Zarówno szparagi jak i kalmary są dla mnie wyjątkowe. Uwielbiam jedne i drugie, a w tej sałatce stanowią idealne dopełnienie :) Super lekka i pyszna sałatka- prawdopodobnie najlepsza jaką w życiu zrobiłam :)

Składniki na 4 osoby:

  • pół główki sałaty lodowej porwanej na nieduże kawałki

  • nieduży pęczek zielonych szparagów

  • opakowanie mrożonych kalmarów w krążkach (ja kupiłam w Biedronce za niecałe 10zł)

  • kilka pomidorków koktajlowych

  • ulubiony sos sałatkowy (u mnie prowansalski z dodatkiem sosu balsamicznego i musztardy)

  • do smaku ser pecorino

  • do panierki: jedno rozkłócone jajko i około szklanki bułki tartej

  • olej do smażenia


Kalmary rozmrażamy w lodówce 12h przed smażeniem. Odsączone panierujemy w jajku a potem w bułce. Wrzucamy do rozgrzanego oleju (powinien przykrywać kalmary) i smażymy przez 2-3 minuty, aż ładnie się zarumienią. Odsączamy na papierowym ręczniku.

Szparagi myjemy i odłamujemy zdrewniałe końce (nie wyrzucaj ich! lepiej je zamrozić i użyć np. następnym razem do przygotowywania wywaru do risotto lub do sosu). Wstawiamy związane sznureczkiem do osolonej wrzącej wody, tak by woda sięgała poniżej główek szparagów. Jeśli nie możecie ich przygotować w ten sposób to ugotujcie główki i resztę oddzielnie. Ja najpierw wrzuciłam do wrzącej wody wszystko oprócz główek, a potem główki, ale do gorącej wody (z wyłączonym gazem) tylko na 2-3 minuty. W ten sposób miałam jędrne szparagi, a nie rozgotowaną ciapę ;)

Na talerzu wykładamy sałatę, na to kładziemy kalmary, na to szparagi, pokrojone pomidorki koktajlowe, polewamy sosem i posypujemy serem (możemy zetrzeć ser bezpośrednio nad sałatą za pomocą obieraczki do warzyw). Gotowe! Pyszne! Smacznego! :)

sałatka ze szparagami i kalmarami

sałatka ze szparagami i kalmarami

Komentarze

Popularne posty