Blok czekoladowy - smaki PRL ;)

Pamiętacie smaki swojego dzieciństwa? Dla wielu jest to właśnie blok czekoladowy. Muszę przyznać, że wyszedł naprawdę dobrze. Zrobiłam go z okazji rozpoczęcia pewnego projektu w pracy i zebrał naprawdę dobre opinie ;)

Przedstawiam zatem ten prosty, ale sprawdzony przepis, pozdrawiając CW :)

Składniki:

  • pół szklanki wody

  • kostka masła

  • 1,5 szklanki cukru

  • 6 łyżek mocnego kakao

  • 200g herbatników

  • 250 g mleka w proszku

  • opcjonalne dodatki: herbatniki przełożone kremem, m&m`s, orzechy, rodzynki, delicje i co tylko Wam przyjdzie do głowy


Do garnuszka wlewamy wodę i rozpuszczamy w niej masło, a następnie dodajemy cukier. Kiedy już się rozpuści dodajemy kakao i dokładnie mieszkamy rózgą/trzepaczką. Odstawiamy do wystygnięcia. Herbatniki kruszymy za pomocą wałka na dość drobne kawałki. Ostygniętą masę łączymy z mlekiem w proszku i połową herbatników (lub innymi dodatkami). Stopniowo dodajemy resztę i ponownie dokładnie mieszamy. Połowę masy wykładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wilgotną dłonią przyciskamy dokładnie, by nie było pęcherzyków powietrza, a następnie wykładamy resztę masy i znów powtarzamy przyciskanie. W masę możemy teraz wcisnąć herbatniki, herbatniki z kremem lub na przykład delicje. Ja użyłam herbatników z kremem i ułożyłam je ukośnie, by podczas krojenia tworzyły ładny wzór. Wstawiamy do lodówki na kilka godzin, najlepiej na noc. By pokroić wykładamy na tacę lub deskę do krojenia, odwracając foremkę do góry dnem :) Smacznego! I... miłych wspomnień ;)

Mój blok został tak szybko zjedzony, że nawet nie zdążyłam zrobić zdjęcia kawałkowi ciasta ;)

blok czekoladowy

Komentarze

  1. Och wygląda super pysznie, z chęcią bym spróbowała ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nieco inny przepis, ale blok czekoladowy to jedna z moich ulubionych słodyczy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam:) zostałaś nominowana przeze mnie do Liebster Blog. Zapraszam do udzielenia odpowiedzi znajdujących się na moim blogu: http://noyer-poleca.blog.pl/ Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. w każdym domu robi się go inaczej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty