Cukinia zapiekana z pomidorami i cieciorką

W zeszłym roku mój przepis na zapiekaną cukinię z kaszką kuskus bił na blogu rekordy :) Dlatego umieszczam kolejną moją wariację na ten temat :) Chciałam zrobić cukinię a`la bruschetta z cieciorką, udało się :) Mój Mąż zjadł ją na lekką kolację, a ja dzisiaj na śniadanie :)

Składniki:

  • 1 cukinia

  • 1 duży pomidor

  • 2-3 łyżki cieciorki z puszki

  • ząbek czosnku

  • sól, pieprz

  • olej

  • ocet balsamiczny

  • zioła


Cukinię myjemy, przekrawamy wzdłuż, wydrążamy miąższ i solimy ją, by puściła soki. Następnie myjemy i kroimy w kostkę pomidora wrzucając go na rozgrzany olej (łyżka oleju wystarczy, a można to nawet pominąć). Dodajemy do niego posiekany czosnek, zioła, sól, pieprz i cieciorkę oraz łyżkę/dwie octu balsamicznego. Mieszamy 2-3 minuty i wykładamy na wydrążone cukinie. Wstawiamy do nagrzanego do 160-180 stopni piekarnika na 15 minut, po czym można je posypać serem. Pieczemy, aż się rozpuści. Pycha! :)

cukinia nadziewana pomidorami i cieciorką

Komentarze

Popularne posty