Leczo z soczewicą

Miało być po prostu bez mięsa, ale przypomniało mi się, że w szafce mam jeszcze około szklanki czerwonej soczewicy. Mój Mąż bardzo polubił zupę soczewicową, więc pomyślałam, że w połączeniu z cukinią, papryką i cebulą na pewno też mu posmakuje. Nie myliłam się, naprawdę wyszło pysznie i sycąco.

Składniki:

  • 2 nieduże cukinie

  • 2 papryki (jedna zielona, jedna czerwona)

  • 1 większa cebula

  • pomidory z puszki 2 szt (ja użyłam gniazd z pomidorów, których pozbywałam się przy przygotowywaniu pomidorów do suszenia.)

  • ewentualnie przecier pomidorowy

  • szklanka czerwonej soczewicy

  • majeranek

  • sól, pieprz ( u mnie biały)

  • papryka słodka lub ostra

  • olej do smażenia


Cukinię kroimy w niezbyt grube plastry (około pół- do centymetra), cebulę w piórka, paprykę w paski i wszystkie warzywa przesmażamy na oleju kilka minut. Zalewamy pomidorami i dusimy około 30-50 minut. Soczewicę płuczemy dokładnie i dodajemy na 10-15 minut przed końcem. Przyprawiamy wg gustu, mieszamy dokładnie i czekamy chwilę, aż soczewica spęcznieje. I gotowe :) Smacznego :)

leczo z soczewicą

Komentarze

  1. to drugi wykorzystany z tej strony przepis - przepyszny! strona i blog doskonałe - domowe, ciepłe, nie nadęte drogimi składnikami dania, bede tu zaglądac codziennie. dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Agatko, od dziś wiem, że dla takich komentarzy istnieje ten blog. Dla takich słów poświęcam swój czas. Dziękuję Ci bardzo!!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty