Kotlet schabowy - sposób na soczysty i chrupiący sznycel wieprzowy

Kotlet schabowy- niby nic specjalnego, niby przyrządzenie go to żadna filozofia... a jednak! Gdy kotlet jest gruby to jest suchy i twardy, jak podeszwa. Natomiast dokładne rozbicie go oraz NIE SOLENIE przed smażeniem sprawia, że jest soczysty i delikatny.

Składniki (koszt 1 kotleta około. 2-3 złotych; ja kupiłam 5 szt. za 8zł w Lidlu):

  • schab pokrojony na kotlety (u mnie grubości około 1 cm, ale im grubszy, tym większy wyjdzie kotlet po rozbiciu)

  • 1-2 jajka (w zależności od ilości kotletów. 1 jajko wystarczy do panierowania 1-3 kotletów)

  • kilka łyżek mąki

  • około pół szklanki bułki tartej + łyżka sezamu (opcjonalnie)

  • sól, pieprz, majeranek, słodka papryka, czosnek granulowany

  • olej do smażenia


Mięso rozbijamy dokładnie z obu stron na grubość około 1-2 mm. Panierujemy w mące, jajku wymieszanym z przyprawami i bułką tartą. Smażymy na złocisto z obu stron, podajemy z ziemniakami (w ulubionej formie) i mizerią :) Mhm! Dobrym patentem jest też położyć plaster żółtego sera na ubity już kotlet i dopiero panierowanie go w mące, jajku i bułce. Uwielbiam takie kotlety, ale dzisiaj nie miałam sera ;)

idealny kotlet schabowy

Komentarze

  1. Ja lubię na schabowego położyć brzoskwinię i na to ser (potrzymać na patelni, aż ser będzie ciągnący), a zamiast mizerii żurawina. Wiem, brzmi dziwnie, ale jest smaczne ;D

    P.S. Twoja ulubiona forma ziemniaków to... brak ziemniaków? :DDDD

    OdpowiedzUsuń
  2. oj zdecydowanie moja ulubiona wersja ziemniaków to jak największa ich ilość ;) Moje były odsmażane z zeszłego dnia :) Nie chciałam ich wyglądem psuć zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja to uwielbiam faszerowana schabowego, odpowiedniej jakości ser jest super w takim produkcie

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy myślisz, że drobiowy wyszedłby równie dobrze?

    OdpowiedzUsuń
  5. baaardzo podoba mi się ta propozycja, oj baaardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  6. raczej tak, ale trzeba go trochę mniej rozbić

    OdpowiedzUsuń
  7. ja też lubię a`la devolaie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chcesz mieś soczystego kotleta schabowego dodaj do jajka łyżkę śmietany kwaśnej na jedno jajo i trochę soku z cytryny lub kwasku cytrynowego,razem roztrzep i po mące w tym obtocz,a potem w bułce.

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki, mi wychodzi też bez tego :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty