Rosół z kaczki - najprostsza zupa ever

Chyba tylko kilka razy w życiu zdarzyło mi się jeść równie dobry rosół, a uwielbiam go jeść z makaronem. Jak jest okazja to zajadam się, aż się uszy trzęsą. Jest dla mnie najlepszym lekiem na przeziębienie tuż obok pasty czosnkowo-serowej. Nigdy jednak nie robiłam rosołu z kaczki. Kaczka jest ekologiczna, biegała, dziobała, czy co tam robią kaczki, a teraz wylądowała w moim garnku i dzięki niej usłyszałam wiele miłych słów ;) Nie wierzyłam w to, że to, skąd pochodzi drób ma znaczenie dla smaku rosołu, ale ma i to spore! Zaopatrzcie się w swojskiego kurczaka lub kaczkę (albo gęś) i przyrządźcie pyszny rosół :)

Składniki:

  • 2 skrzydełka kacze lub porcje rosołowe

  • 2 marchewki (u mnie też ekologiczne)

  • 1 korzeń pietruszki

  • 1 niewielka cebula

  • ziele angielskie

  • liść laurowy


Mięso zalewamy wodą, dodajemy obrane, umyte i pokrojone warzywa (cebulę przekrawamy na pół o opalamy na gazie, aż się przypali) oraz ziele i liść laurowy. Po zagotowaniu gotujemy na wolnym ogniu 2,5-3 godziny. Doprawiamy tylko solą i pieprzem. Podajemy z makaronem i pokrojonymi warzywami z rosołu, posypując natką pietruszki lub natką selera korzeniowego. Polecam!

rosół z kaczki z parmezanem

rosół z kaczki

rosół z kaczki

Komentarze

  1. Pochodzenie drobiu ma znaczenie - ja staram się gotować na wiejskim kurczaku. Ale taki na kaczce to już zupełnie inna para kaloszy - jest jeszcze lepszy. Wprawdzie mój ulubiony rosół powstaje na bażancie, ale i ten kaczkowy należy do pysznych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie zdobyłam kontakty do około miejscowych rolników, którzy mają taki zdrowy drób, więc planuję się do nich odezwać i próbować wszystkiego po kolei :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty