Własna hodowla grzybów - pieczary z piwnicy ;)

To, co Wam dzisiaj pokażę przeszło moje najśmielsze oczekiwania i dało mi wiele radości :) Radości nie tylko kulinarnej, ale też takiej, którą daje własna hodowla, coś o co dbałam i przyniosło plony... Z grzybów najbardziej lubię pieczarki, boczniaki i kurki. I właśnie między innymi pieczarki i boczniaki możemy wyhodować sobie we własnym domu :) Prawdziwa gratka dla grzybiarzy i osób, które lubią takie domowe, własnoręcznie wyhodowane przysmaki :)

Uprawa pieczarki jest bardzo prosta. Gotowy zestaw możecie kupić w sklepie firmy Planto lub na Allegro. Polecam właśnie tego sprzedawcę, bo to od niego właśnie otrzymałam swoją grzybnię, która nie sprawiała żadnych problemów i zawodów.

Ale od początku...

Grzybnie pieczarek dzielimy na 2 wielkości (w zależności od naszych potrzeb):

1. Grzybnia 3,5kg - 15,99 zł

domowa hodowla pieczarek

2. Grzybnia 10kg - 22,99 zł

domowa hodowla pieczarek

Kurier przywozi nam karton ze wszystkim, co potrzebujemy...W kartonach znajduje się wszystko (oprócz wody i spryskiwacza), czego potrzebujemy do hodowli:

1. Worek z grzybnią (nie musimy go wyjmować, można hodować grzyby w kartonie)

2. Worek z torfem

3. Rękawiczki i instrukcja

domowa hodowla pieczarek

Po otwarciu kartonu warstwę grzybni należy przykryć warstwą torfu, spryskać czystą wodą, zakryć folią odstawić w ciepłe miejsce i pilnować, by torf zawsze był wilogotny.

domowa hodowla pieczarek

domowa hodowla pieczarek

Po kilku dniach na grzybni pojawi się nalot przypominający pleśń, jest to idealny moment, by przenieść ją w nieco chłodniejsze miejsce o temperaturze 12-18 stopni (u mnie niegrzany pokój).

domowa hodowla pieczarek

Przechowujemy tak samo: zakryte folią, spryskujemy wodą codziennie lub co 2 dni, w zależności od wilgotności torfu. Po około 20 dniach od początku uprawy będziemy mogli zauważyć pierwsze grzyby :)

domowa hodowla pieczarek

Powyższe zdjęcie odnosi się do grzybni 10kg, w grzybni mniejszej (3,5kg) zbiory wyniosły 861g.Takich "rzutów" będzie jeszcze kilka - od 3 do 5, więc z jednej grzybni jesteśmy w stanie zebrać pewnie około 10kg pieczarek!!! Koszt grzybni 10kg jest naprawdę niski, bo tylko 22,99zł, więc warto spróbować :) Mi dało to naprawdę wiele frajdy! Grzybnia 3,5kg kosztuje 15,99zł.

Jeśli chcecie zachwycić swoją rodzinę własną uprawą pieczarek to nie zwlekajcie! Zdążycie jeszcze przed świętami :)))

Komentarze

  1. I wiesz co jesz ;) Fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. no właśnie, to czego nie dałam rady zjeść na bieżąco odparowałam i zamroziłam, będzie na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na tych zdjęciach to wygląda jakby brakło im przestrzeni... Moźe gdyby tę mieszankę lekko rozrzedzić to dałoby się uzyskać efektywniejszą produkcję?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty