Kapusta z grzybami dla początkujących

To kompletny spontan. Intuicyjnie połączyłam składniki i ku mojemu zdziwieniu wyszła bardzo dobra :) Jeśli Wy też robicie po raz pierwszy, spróbujcie w ten właśnie sposób.

Składniki:

  • nieco ponad 0,5 kg kiszonej kapusty

  • około 200-300g słodkiej kapusty

  • około 400g odparowanych już pieczarek, więc około kilograma świeżych (ja po prostu wcześniej je starłam, udusiłam we własnym sosie i zamroziłam)

  • 2-3 ziarna ziela angielskiego

  • 2 liście laurowe

  • ok. 2 szklanek wody

  • sól, pieprz, majeranek


Kapusty drobno szatkuję, pieczarki ścieram na tarce i duszę razem z zielem angielskim i liściem laurowym. Jeśli będzie brakowało w garnku płynu- dolewam pół szklanki wody i tak za każdym razem, gdy kapusta jest jeszcze twarda, a płynu brak. Mieszamy od czasu do czasu, możemy przykryć i zmniejszyć gaz. Gdy już zmięknie przyprawiam w miarę potrzeby. Taki farsz możemy użyć do pierogów, pierogów drożdżowych, krokietów czy kulebiaka :)

Kapusta z grzybami

Komentarze

Popularne posty