Smażone pierogi drożdżowe z soczewicą i grzybami

Pamiętam z dzieciństwa, że jedna z sąsiadek robiła pyszne smażone pierogi z kapustą i grzybami, które świetnie współgrały z sosem tatarskim mojej Mamy. W związku z tym, że robię święta po raz pierwszy w życiu, postanowiłam zrobić coś, co lubi mój Mąż i coś co lubię ja. Wśród kilku potraw znalazły się właśnie pierogi drożdżowe, ale z innym farszem, który wyszedł naprawdę pyszny. Nie mogę się doczekać, aż spróbuję ich na gorąco z pysznym sosem tatarskim!

Składniki na ciasto:

  • szklanka wody

  • ok. 3 szklanek mąki pszennej

  • szczypta soli

  • 1/6 kostki drożdży


Z podanych składników wyrabiamy gładkie ciasto, w razie potrzeby dodając mąki lub wody. Ciasto powinno być elastyczne i nie kleić się do rąk. Dajemy ciastu odpocząć na jakąś godzinkę. Po tym czasie rwiemy na kawałki i wałkujemy cieniutko, wykrawamy kółka szklanką.

Składniki na farsz:

  • szklanka soczewicy

  • szklanka wody

  • szklanka wody z moczenia grzybów

  • garść suszonych i namoczonych grzybów

  • kilka suszonych pomidorów

  • kawałek pora lub cebuli

  • ewentualnie przyprawy: sól (u mnie zbędna, bo pomidory były słone), pieprz, zioła

  • smalec lub olej do smażena


Na smalcu podsmażamy umytego i drobno pokrojonego pora, dodajemy drobno pokrojone grzyby, drobno pokrojone pomidory, soczewicę i wodę z grzybów + szklankę zwykłej wody. Gotujemy do miękkości soczewicy, która powinna wchłonąć cały płyn. Przygotowany farsz odstawiam na sito, aby odcedzić płyny i go wystudzić.

Wystudzony farsz nakładamy po łyżeczce na wykrojone kółka i lepimy. Smażymy na mocno rozgrzanym smalcu z obu stron (idzie dość szybko, uważajcie, by się nie przypaliły!). Gotowe :) Pyszne! Farsz możecie przygotować ze wszystkiego, np. z kaszy gryczanej i boczku (albo grzybów).

smażone pierogi drożdżowe z soczewicą i grzybami

Komentarze

  1. fantastyczne te pierożki, przepis zapisuje bo muszą być bardzo dobre:) ja ostatnio robiłam skrzydełka z kurczaka zapiekane z powidłami

    http://oobzarciuch.blogspot.com/2013/12/skrzydeka-z-powidami.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Soczewicę bardzo lubię, ale nigdy jeszcze nie jadłam jej w pierogach:) muszę wypróbować:) ze swej strony polecam Cukinię po Bretońsku: http://kopalniasmaku.pl/przepisy/16-100006-cukinia_po_bretonsku.html

    OdpowiedzUsuń
  3. super te Twoje pierogi, ja ostatnio robiłam już świąteczne z kapustą i pieczarkami: http://zakateksmakosza.blogspot.com/2013/12/pierogi-z-kapusta-i-pieczarkami.html

    OdpowiedzUsuń
  4. No nie wiem , jak wam mogą wyjść te pierogi, bo mi za cholerę nie chce wyjść ciasto!No nie wiem, co to może być za ciasto z 4 szklanek wody i drożdży! przydałoby się to wysłać do Teleexpressu!

    OdpowiedzUsuń
  5. dobre wyślę ten przepis do Teleexpressu, jak z tego wyjdzie ciasto to ten ktoś musi być artysta

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę wdzięczna za wysłanie go do Teleexpresu ;) Przepis poprawiony, dziękuję za uszczypliwe zwrócenie uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smażone pierogi?
    Odsmażane tak, ale o smaźonych pierwszy raz czytam, a w dodatku na cieście drożdżowym.
    Fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem jak pierogi, ale polecam Uszka z ciasta drożdżowego smażone na głębokim tłuszczu, idealne na ciepło do barszczu i na zimno jako pikantna przekąska Zapraszam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne są te smażone pierogi, polecam też pieczone z mięsem
    http://inews.com.pl/WordPress3/pierogi-pieczone-z-miesem

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię pierogi i robię je na różne sposoby. Smażonych z soczewicą jeszcze nie jadłam, ale w najbliższym czasie chyba nadrobię te zaległości :) Super przepis. Ja zapraszam na pieczone pierogi: http://kuchniaidom.pl/pieczone-pierogi-z-miesem-mielonym/

    OdpowiedzUsuń
  11. znowu kuszą mnie te pierożki, wyglądają bardzo apetycznie:) zobacz też moje świąteczne pielmienie z barszczem

    http://oobzarciuch.blogspot.com/2013/12/pielmienie-z-barszczem.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają apetycznie, a farsz mega smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. w ramach uzupełnienia polecę coś na deser, czyli Drożdżowe Ślimaczki Cynamonowe, u mnie blaszka znika w pół godziny: http://kopalniasmaku.pl/przepisy/63-100052-drozdzowe_slimaczki_cynamonowe.html

    OdpowiedzUsuń
  14. na do dań świątecznych, najlepszy www.panorzeszek.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. farsz naprawdę wyszedł super :) oj z tym sosem tatarskim to będzie mistrzostwo!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty