Bardzo prosty przepis na pasztet

Nigdy nie robiłam niewegetariańskiego pasztetu, a bardzo lubię, zwłaszcza ten przygotowany przez moją Teściową. Szłam dziś do sklepu z myślą o zakupach na pasztet, w kolejce spotkałam kobietę, która też szykowała pasztet dla swojej rodziny. Podpytałam o przepis i pomyślałam "prościzna!". Udało się! Jest naprawdę pyszny, a wcale nie tłusty.

http://www.youtube.com/watch?v=tGz_N1lbo38

 

Składniki:

  • 1kg łopatki

  • 1 wątroba wieprzowa (około 500-700g)

  • 4 marchewki

  • 3-4 pietruszki

  • 1 mały seler

  • 3 jajka

  • kilka łyżek oleju z pomidorów suszonych, oliwy lub 2 łyżki smalcu

  • przyprawy: sól, pieprz, ostra papryka, czosnek, jałowiec, liście laurowe, ziele angielskie


Mięso i wątrobę myjemy i gotujemy z obranymi warzywami, liśćmi laurowymi, zielem angielskim, jałowcem. Ugotowane mięso i warzywa mielimy w maszynce (jeśli wolicie drobniej to przepuście 2 razy), dodajemy jajka, olej i przyprawy. Wykładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 185 stopniach około godziny. Ostudzamy i dopiero kroimy. Pyszności!

bardzo prosty przepis na pasztet wieprzowy

bardzo prosty przepis na pasztet wieprzowy

Komentarze

  1. Witam i dziękuję za opublikowanie przepisu. Na pewno wypróbuję go w sobotę. Jestem zdeklarowanym smakoszem smacznych pasztetów, a mam przeczucie, że takowy będzie. Poza tym zaintrygowało mnie tło muzyczne.Mogę prosić o podanie wykonawcy?
    Pozdrawiam
    Janusz Szczęśniak

    OdpowiedzUsuń
  2. witam, Scott MacLeod - stanhope

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty