Idealny przepis na chleb pszenny

Piękę chleb już ponad rok, ale nie mogłam znaleźć idealnego przepisu, po którym chleb się nie kruszy i ma duuuże dziury jak ser szwajcarski ;) To jest naprawdę prosty i idealny przepis na taki chleb! Możecie dowolnie dodawać np. oliwki, suszone pomidory, siemię lniane, słonecznik itp.

Składniki:

  • szklanka mleka

  • pół szklanki wody

  • 1/6 kostki świeżych drożdży (mniej więcej)

  • łyżeczka soli

  • łyżka masła

  • pół łyżeczki cukru

  • około 4-4,5 szklanki mąki pszennej (dosypywać stopniowo)


Podgrzewamy mleko, sól, cukier  i masło. Mieszamy z zimną wodą, mąką i drożdżami. Wyrabiamy na gładkie ciasto i odstawiamy na godzinę-dwie (może być więcej) w ciepłe miejsce pod przykryciem. Po tym czasie nagrzewamy piekarnik na 210 stopni ustawiając na dnie naczynie z wodą (u mnie forma do muffinów). Wyrabiamy ciasto jeszcze chwilę (podsypując mąką), formujemy jakby bagietkę (lub używamy keksówki) układamy na papierze do pieczenia, nacinamy wzdłuż i wstawiamy dopiero do nagrzanego piekarnika (u mnie nagrzewanie piekarnika trwa około 10 minut, i tyle ciasto jeszcze odpoczywa po ponownym zagniataniu). Pieczemy, aż pięknie się zarumieni. Ja wyrabiam ciasto w maszynie do chleba na programie "ciasto". Efekt widać na zdjęciu- ja jestem zachwycona!

idealny chleb pszenny z dziurami

Komentarze

  1. Fajny przepis, zapisuję do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuję w weekend ukręcić :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.Te 4-4,5 szklanki maki to ile mniej wiecej wagowo bedzie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Kinga, myślę, że jakieś 500g

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.k

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty