Kiszka ziemniaczana

Robiłam ostatnio wędzoną kiełbasę i zostało mi sporo jelit. Do swych kulinarnych debiutów postanowiłam także zaliczyć kiszkę. Wyszła bardzo smaczna, tylko szkoda, że nie zrobiłam więcej ;) Myślałam, że jedna blacha wystarczy...

http://www.youtube.com/watch?v=jy7E5dWyaqY

Składniki:

  • ok. 2-3 kg ziemniaków

  • ok. 300 g podsmażonego boczku lub kiełbasy

  • 3 łyżki mąki

  • 3 łyżki kaszy manny

  • sól, pieprz

  • jelita wieprzowe


Ziemniaki obieramy i trzemy na drobnych oczkach, dodajemy mięso, przyprawiamy i mieszamy z kaszą i mąką. Nakładamy jelito na końcówkę maszynki, wlewamy masę do maszynki i napełniamy jelita, ale nie za mocno, bo popękają. Masa powinna dość luźno wypełniać kiszki, bo pęcznieje podczas pieczenia. Wstawiamy do nagrzanego do 170 stopni piekarnika uprzednio smarując olejem. Pieczemy do zrumienienia jakieś 1-1,5h. Ja zajadam się z mlekiem lub śmietaną i posypuję jeszcze dodatkowo solą. Smacznego! :)

kiszka ziemniaczana

Komentarze

  1. Uwielbiam kiszki ziemniaczane:) Nie tak dawno robiłam podobną http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2013/12/kiszka-ziemniaczana-kiebaski-z.html
    Pozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty