Pasztet wegetariański z boczniakami

Tak, tak, znowu boczniaki :) Mimo, że przerobiłam już prawie cały pierwszy rzut (z 2 kg zostało mi około 10 większych kapeluszy) to już nie mogę doczekać się kolejnego. Pyszne pierogi z boczniakami, boczniaki panierowane a także flaki wegetariańskie są już na blogu. Teraz dumnie dołącza do nich pasztet wegetariański :) Wyszedł pyszny i łatwo się rozsmarowuje, a dodałam do niego niemal wszystkie warzywa jakie akurat miałam :) Możecie dowolnie kombinować ze składnikami albo spojrzeć na mój pierwszy przepis na pasztet wegetariański.

Składniki (na 3 keksówki):

  • 2 korzenie pietruszki

  • około 300-400g poszatkowanej kapusty białej

  • około 2/3 szklanki soczewicy zielonej

  • około 200 g boczniaków

  • 2 cebule

  • 2-3 szklanki pokrojonej dyni (u mnie mrożona)

  • 3 jajka

  • 2 ząbki czosnku

  • sól, pieprz, chilli

  • około szklanki ugotowanej kaszy jaglanej

  • ziarna słonecznika (lub dyni) do posypania


Kapustę, soczewicę, pietruszkę i dynię udusiłam razem do miękkości. Cebulę zeszkliłam i udusiłam z pokrojonymi boczniakami. Kaszę ugotowałam do miękkości. Wszystkie składniki zmiksowałam (ale niezbyt drobno) w malakserze, pozostawiając trochę niezmiksowanej kapusty z soczewicą i dynią, by pasztet miał lepszą strukturę. Ostudziłam, wymieszałam z jajkami, przeciśniętym przez praskę czosnkiem i przyprawami. Przełożyłam do keksówek (wyłożonych papierem do pieczenia), posypałam uprażonym ziarnem słonecznika i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około godzinę. Ostudziłam, wstawiłam do lodówki i zajadałam z ogórkiem kiszonym i pysznym domowym chlebem pszennym :)

pasztet wegetariański z boczniakami

pasztet wegetariański z boczniakami

Komentarze

  1. To wyglada niezle
    www.grupamtw.com
    napisz do mnie jesli temat cie zainteresuje

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty