Pierogi z boczniakami i mięsem

Uwielbiam pierogi, zwłaszcza z mięsem :) Ale nie cierpię ich lepić... Mogę zrobić ciasto, wałkować je i wycinać, ale lepić nie lubię :) To zawsze zwalam na mojego Męża, On lubi takie prace nie wymagające myślenia :) Dziś jednak było inaczej. Dziś miałam ochotę posiedzieć i polepić sobie ładne pierogi, bo wczoraj zebrałam swój pierwszy zbiór z domowej uprawy boczniaków. Zrobiłam pyszny farsz i lepiłam... lepiłam, lepiłam ;) No dobrze, ulepiłam około 60 sztuk pierogów, ale nie spieszyłam się. Wyszło naprawdę PYSZNIE! Serio! Jutro zrobię jeszcze do tego sos i będze jeszcze lepiej :)

Składniki na ciasto:

  • 300 g mąki+ do podsypania

  • 160 g ciepłej wody

  • łyżka soli

  • łyżka oleju


Składniki na farsz:

  • 500 g mielonego mięsa (u mnie z łopatki)

  • około 100-200g boczniaków

  • 1,5 cebuli

  • 100-200 g białej kapusty

  • sól, pieprz


Składniki na ciasto łączymy tak by było elastyczne i nie kleiło się do dłoni. Odstawiamy i przykrywamy ściereczką. Ja odstawiłam je do maszyny do chleba, ale Wy możecie wstawić miskę do piekarnika (zimnego!), aby mocno nie zeschło.

Farsz: cebulę i kapustę siekamy i podsmażamy do miękkości na niewielkiej ilości oleju. Dodajemy umyte i pokrojone w paski boczniaki, mieszamy i smażymy do miękkości. Miksujemy w malakserze lub siekamy nożem. Przyprawiamy solą, pieprzem i łączymy z surowym mięsem. Farsz gotowy.

Ciasto rozwałkowujemy najcieniej jak się da, wycinamy kółka za pomocą szklanki, nakładamy farsz i zlepiamy: od środka do brzegów. Wzorek jaki widzicie na zdjęciu uzyskałam poprzez "szczypanie" ciasta w kilku miejscach już po zlepieniu brzegów. Gotowe pierogi układamy na tacy lub czymś podobnym oprószonym mąką (inaczej zwilgotnieją i przykleją się). Wrzucamy do osolonej, wrzącej wody i gotujemy kilka minut po wypłynięciu na wierzch (dobrze jest je pomieszać 2-3 razy w trakcie gotowania).

Takie pierogi można podawać z rosołem, zeszkloną cebulką, sosem z boczniaków lub bez niczego- i tak będą pyszne :)

pierogi z boczniakami i mięsem

pierogi z boczniakami i mięsem

 

Zastanawia mnie jeszcze jak będą smakowały pierogi z samymi boczniakami :)

Komentarze

  1. pierogi prezentuja sie oblednie! pyyycha

    OdpowiedzUsuń
  2. i naprawdę wyszły rewelacyjnie :) żałuję, że już ich nie ma...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty