Paluszki serowe - bardzo prosty przepis

Mam ostatnio krechę na tłuste potrawy. Dziś zobaczyłam ten przepis na obiading.pl i wyszły pysznie, choć nie tak ładnie jak na wspomnianym blogu. Zastanawiałam się nad błędami i już chyba wiem, co można poprawić :) Niedługo przyjeżdżają do mnie moje bratanice i bratanek, wtedy na pewno powtórzymy ten przepis wg poprawionych metod ;)

Składniki:

  • 200g startego żółtego sera (w przepisie oryginalnym na dużych oczkach, jednak wg mnie przez to źle się lepiły. Następnym razem zetrę na tartce do parmezanu)

  • 2 jajka

  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej

  • 1 łyżka mąki pszennej

  • ok. pół łyżeczki soli (dodałam szczyptę- za mało)

  • szczyptę pieprzu

  • opcjonalnie: suszony szczypiorek, natka pietruszki lub bazylia/oregano, suszone pomidory

  • bułka tarta do panierowania

  • olej do smażenia



Ser łączymy z jajkami, mąką i przyprawami na jednolitą masę. Mokrymi dłońmi (ja robiłam suchymi, i masa bardzo lepiła mi się do rąk) formujemy paluszki (niewielkie, troszkę puchną przy smażeniu), obtaczamy dokładnie w bułce i wrzucamy najlepiej do głębokiego, a na pewno mocno rozgrzanego oleju. Ja smażyłam na niewielkiej ilości oleju, co zmieniło ich kształt z paluszków na... kotlety :))) Bardzo szybka i smaczna przekąska na imprezę, na mecz, na film :) Smacznego!

paluszki serowe

paluszki serowe

Komentarze

  1. Ciekawa przegryzka. Może do wina, piwa?
    Wyglądają chrupiąco.
    Schrupałbym. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a po co tyle zachodu? grube plastry sera panierować w mące, jajku i bułce i smazyc delikatnie aż ser zmięknie.Smacznego

    OdpowiedzUsuń
  3. w sumie masz rację, ale z takiego tartego sera można kombinować z kształtami

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty