Chleb bezglutenowy z ziarnami i żurawiną (bez mąki kukurydzianej)

Dziś kolejne podejście do chleba bezglutenowego. Tym razem bez kukurydzy, ale z ziarnami i żurawiną. Chleb jest bardzo smaczny, wilgotny, odrobinkę ciągnący. Mój jest taki niski, bo część ciasta została użyta na "bułeczki", czyli przełożona do kokilek (wysmarowanych olejem i oprószonych mąką bezglutenową). Polecam wszystkim, którzy są na diecie bezglutenowej, ale i tym, którzy próbują nowych smaków w kuchni :) Dodatek mąki amarantusowej sprawia, że chleb bardzo przyjemnie chrupie, dlatego jeśli macie taką możliwość to zaopatrzcie się w nią :)

Składniki:

  •  200 g mąki amarantusowej

  • 150 g mąki ryżowej

  • 150 g mąki ziemniaczanej

  • 500 ml ciepłej wody

  • 25 g świeżych drożdży

  • 1,5 łyżki cukru

  • 3/4 łyżki soli morskiej

  • ziarna (ok. 1-2 łyżek): słonecznika, dyni, siemienia lnianego + mała garstka żurawiny


Wszystkie składniki mieszamy, przykrywamy i odstawiamy na 20 minut. Po tym czasie mieszamy ponownie i przekładamy do keksówki (u mnie silikonowa wysmarowana olejem). Wstawiamy do nagrzanego do 230 stopni piekarnika na 40-50 minut. Studzimy na kratce, kroimy dopiero po dokładnym ostudzeniu. Smacznego!!

chleb bezglutenowy bez kukurydzy

Komentarze

  1. Chyba bez mąki pszennej, a nie kukurydzianej

    OdpowiedzUsuń
  2. przepraszam za błąd i dziękuję za poprawienie :) bez mąki kukurydzianej, ale za to z ziemniaczaną ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaką foremkę powinnam użyć?

    OdpowiedzUsuń
  4. Drugi raz wyszedł mi zakalec - co oznacza ciepła woda? Cały przepis robię w Thermomixie - czy powinnam 2 raz mieszać?

    OdpowiedzUsuń
  5. ja używam dłuższej, niż standardowa, keksówki

    OdpowiedzUsuń
  6. ciepła woda, to moje subiektywne odczucie po sprawdzeniu palcem ;) nie mam pojęcia czemu wychodzi Ci zakalec, ja mieszałam wszystko ręcznie, także po podrośnięciu- robisz to? dokładnie tak jak jest w przepisie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ania dziękuję za odpowiedź - podejmę dzisiaj kolejną 3 próbę - wyrabiałam ciasto w thermomixie ale zrobię to dzisiaj ręcznie. Dam znać jutro jak poszło. Pozdrawiam i do usłyszenia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty