Udany chleb bezglutenowy

To drugi chleb bezglutenowy, jaki w życiu piekłam, ale pierwszy, który wg mnie się udał ;) Wypiek zrobiony na prośbę mojej Znajomej, która musi być na diecie bezglutenowej, a piekarnie w naszej miejscowości nie oferują nic bezglutenowego. Bazowałam na przepisie Moje Wypieki, ale maki zmiksowałam sama, bo nie miałam jednej uniwersalnej mąki bezglutenowej. Mimo wielu obaw i stresu- udało się ;)

Składniki:

  • 150 g mąki ryżowej

  • 150 g mąki amarantusowej

  • 200g mąki kukurydzianej

  • 550 ml ciepłej wody

  • 25 g drożdży świeżych

  • 1,5 łyżki cukru

  • 3/4 łyżki soli morskiej drobnej

  • opcjonalnie ziarna: po łyżce-dwóch słonecznika, dyni, siemienia lnianego, sezamu


Wszystkie składniki wymieszałam, przykryłam ściereczką i odstawiłam na 20 minut. Po tym czasie wymieszałam ponownie, keksówkę wysmarowałam olejem i oprószyłam mąką bezglutenową. Wyłożyłam masę (jest dość rzadka w porównaniu do ciasta na chleb pszenny czy pizzę) do foremki i odstawiłam na 20 minut. W tym czasie nagrzałam piekarnik do 230 stopni, wstawiłam, piekłam 50 minut. Moja foremka była troszkę przy mała, więc część przełożyłam do kokilek (myślałam, że trochę bardziej urośnie; następnym razem albo przełożę do trochę większej keksówki albo wypełnię do 3/4 tylko jedną kokilkę <je też wysmarowałam olejem i oprószyłam mąką>). Kokilki wyjęłam po 30 minutach. Odstawiłam do wystygnięcia na kratce, kroiłam dopiero rano. Jestem zadowolona z efektu :) Polecam!

Prosty chleb bezglutenowy

 

Komentarze

  1. jestem na Twoim blogu pierwszy raz, ale powiem Ci, że ten chleb wygląda nieziemsko! Aż szkoda, że nie można sobie go tak prosto ze zdjęcia zjeść. Wygląda przepysznie, jakby był jakimś ciastem słodkim z cukierni.
    Bardzo bym chciała spróbować :) pozdrówki

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki :) wyszedł naprawdę smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam chleb makowy - http://www.stachurska.eu/?p=607 .

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam a co powiecie na temat mojego wypieku oraz wypracowanej recepturki?
    http://piekarz24.pl/piekarz24/?p=6
    Chleb bez dodatku mąki pszennej oraz bez drożdży.

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam go 4 razy i za każdym razem ciasto opada.......nie wychodzi ..NIESTETY

    OdpowiedzUsuń
  6. hmmm... a czy trzymasz się dokładnie przepisu? czas, temperatura, odczekiwanie?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty